ROK SZKOLNY 2022/2023
Uroczystość szkolna |
Link do filmu |
Szkoła do hymnu |
https://youtu.be/5D9F-gv5rdQ |
Apel przedświąteczny 2022 |
https://youtu.be/TQ-IT0QYm9w |
https://youtu.be/XM2C6hafvaA | |
https://youtu.be/yA8FYVCCCNk | |
https://youtu.be/5GIAiZRhX9k | |
https://youtu.be/X4CiQYSi1b0 | |
https://youtu.be/cAtVWABta-o | |
https://youtu.be/gYxiuhi_aBg | |
https://youtu.be/782fZwm0xyI |
LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI
Szkoła Podstawowa w Ręcznie przystąpiła do programu Laboratoria Przyszłości realizowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. W ramach tej inicjatywy nasza szkoła otrzymała dofinansowanie w wysokości 70.000 złotych, które w całości przeznaczyliśmy na zakup pomocy naukowych. Wykaz zakupionego sprzętu znajduje się poniżej.



Wrzesień
Zajęcia koła fotograficznego prowadzonego w klasach I-III:




Październik
Prelekcja na temat segregacji odpadów dla uczniów klas I-III:



Zajęcia koła fotograficznego prowadzonego w klasach I-III:







Lekcje informatyki podczas Code Week 2022:









Listopad
Koło matematyczne w klasie VII:








Lekcje informatyki:










Zajęcia koła fotograficznego w klasach I-III:










Koło matematyczne w klasie VI:




Grudzień






Zabawy z robotami na lekcji informatyki



Styczeń




Droga dla robota - lekcje informatyki




LUTY
Roboty na start - lekcje informatyki z mBotami




Koło fotograficzne







Lekcja matematyki



PEDAGOG SPECJALNY
mgr Iwona Tkaczyk
godziny pracy: Pedagog specjalny codziennie pełni dyżur w sali nr 10
dzień tygodnia | godzina | |
---|---|---|
12:45 - 13:45 13:45 - 14:15 |
||
12:45 - 13:45 |
||
12:45 - 13:45 |
||
12:45 - 13:45 |
||
Do zadań pedagoga specjalnego należy:
- Prowadzenie badań i działań diagnostycznych w związku z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia: mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów, przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola i szkoły,
- Rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,
- Określanie niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia;
- W oparciu o treść orzeczeń, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów, współopracowanie i nadzorowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, dokonanie wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia;
- Prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami i ze specjalistami, pracy wychowawczej z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społeczny,
- Udzielanie pomocy nauczycielom oraz specjalistom prowadzącym zajęcia edukacyjne i zajęcia określone w programie, w doborze form i metod pracy z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym, dostosowując do potrzeb edukacyjnych i możliwości percepcyjnych dzieci niepełnosprawnych /w zależności od rodzaju i stopnia niepełnosprawności,
- Współredagowanie opinii o uczniach do specjalistycznych poradni lub innych instytucji,
- Utrzymywanie kontaktu z PPP, pedagogiem szkolnym i innymi instytucjami wspierającymi ucznia oraz rodzica,
- Prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania dzieci niepełnosprawnych określonymi przepisami(dziennik, tabele postępów, notatki z obserwacji, zeszyt korespondencji z rodzicami, pomoce do pracy) oraz teczki dzieci, z którymi odbywa zajęcia indywidualne,
- Praca na rzecz coraz pełniejszego wprowadzania dzieci niepełnosprawnych w życie szkoły, np. umożliwienie zaprezentowanie ich umiejętności i uczestniczenie we wspólnych zabawach, apelach,
- Przekazywanie na bieżąco informacji rodzicom, nauczycielom oraz innym specjalistom o trudnościach i osiągnięciach uczniów,
- Utrzymywanie stałego kontaktu z rodzicami,
- Uczestniczenie w zebraniach i konsultacjach,
- Przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji szkoleń z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.