SP RĘCZNO

Szkoła Ręczno



Aktualizacja tygodnia od 6 do 8 kwietnia 2020



06.04 - 08.04 kl.4

Język polski

Dzień dobry! Przedstawione wcześniej zagadnienia do realizacji od 25.03.2020 do 1.04.2020 rozpisałam teraz na poszczególne tematy.

25.03.2020

Temat: Warsztat pisarza, czyli o sztuce pisania opowiadań.

1.zapoznaj się z instrukcją pisania opowiadania – podręcznik str. 229;

2.poznaj przydatne słownictwo;

3.przeczytaj przykładowe opowiadanie str. 230, zwracaj uwagę na podane na marginesie wskazówki;

4.spróbuj zredagować wstęp opowiadania – ułóż wypowiedź 3-5 zdaniową, wykorzystaj wyrazy z ż i rz – ćw. 2 str.231 zapisz w zeszycie;

26.03.2020

Temat: Redagujemy opowiadanie.

1.ułóż plan wydarzeń do historyjki obrazkowej – ćw.3 str.231 zapisz w zeszycie;

2.zredaguj opowiadanie na podstawie historyjki obrazkowej i planu wydarzeń, pamiętaj o tytule, akapitach, wprowadź słownictwo porządkujące wydarzenia w czasie i ożywiające akcję np. nieoczekiwanie, potem…/skorzystaj z tabeli str. 229/; zapisz opowiadanie w zeszycie /praca będzie oceniana/

27.03.2020

Temat: Opowiadanie - praca z zeszytem ćwiczeń.

1.odszukaj w spisie treści temat: opowiadanie, wykonaj 2 dowolne ćwiczenia zgodnie z poleceniami.

30.03.2020

Temat: Ortografia dla każdego – pisownia wyrazów z ch.

1.Zapoznaj się z zasadami pisowni wyrazów z ch, znajdziesz je w podręczniku str.239;

2.wykonaj ćw. 1 i 2 str.239.

3.ułóż przepis na sałatkę owocową – ćw. 4str.240

31.03.2020

Temat: Pisownia wyrazów z h.

1.zapoznaj się z zasadami pisowni wyrazów z h, znajdziesz je w podręczniku str.240;

2.wykonaj ćw. 9 str.241

3.przeczytaj tekst ortografia w praktyce str.241; zapisz jak najwięcej wyrazów z h, które kojarzą Ci się ze wskazanym miejscem: 1. Na hałaśliwej ulicy - ……………2. Hotel na Podhalu - …………………………; 3.Na lekcji historii - ………………..

1.04.2020

Temat: Gry i ćwiczenia ortograficzne.

1.Otwórz podręcznik na str. 242, opowiedz, co dzieje się na rysunku, wykonaj ćw. 1 str.242

  1.  obejrzyj rysunek na str.243, opowiedz, co tam się dzieje; wykonaj ćw. 4 str.243.

2.04.2020r.

Temat: O niesłychanych decyzjach pewnego króla – „Baśń o królu Dardanelu”

  1. Odczytaj utwór / podręcznik s. 235- 237/ , zapoznaj się z objaśnieniami trudnych wyrazów;
  2. Przedstaw pomysły króla Dardanela, np. 1. Zamiast futra nosić chce frak, bo jest wygodniejszy. itd….
  3. Wykonaj ćw.6 s.238, zapisz w zeszycie dalszy ciąg przygód króla.

3.04.2020r.

Temat: Opuszczamy krainę baśni…- podsumowanie wiadomości.

  1. Dokonaj analizy schematu „To wiem, to potrafię „ str. 246; przypomnij sobie cechy baśni, powiedz czym się różni dialog od monologu, co to jest morał;
  2. Przypomnij sobie jak poprawnie zapisać zaproszenie i opowiadanie, sprawdź w zeszycie ćwiczeń czy wykonałeś ćw. 2 str.101, ćw.4 str.102; ze stron 125 – 128 wykonałeś już 2 dowolne ćwiczenia, teraz sprawdź czy napisałeś opowiadanie /zeszyt ćwiczeń – s.127 ćw. 6/ jeżeli tak – przeczytaj je i popraw błędy, jeżeli nie – wykonaj to ćwiczenie teraz / opowiadanie będzie oceniane/;
  3. Przypomnij sobie czym się różni przyimek od spójnika; wymyśl i zapisz w zeszycie krótkie dyktando z wyrazami z ch i h;

 

Indywidualna ścieżka kształcenia z języka polskiego dla ucznia kl. IV (23. 03. 2020 r. -2. 04. 2020r.)

(24. 03. 2020 r. i 26. 03. 2020 r.)
Temat: Odkrywamy tajemnice złotej rybki – A. Puszkin „Bajka o rybaku i rybce”.

Zadania dla ucznia:
1. Przeczytaj „Bajkę o rybaku i rybce” A. Puszkina (podręcznik str. 221-227)
2. Napisz, jakie życzenia miała żona rybaka.
3. Spróbuj sformułować morał tej bajki.
4. Narysuj ilustrację do bajki Puszkina.
5. Wypisz z tekstu bajki wyrazy z „rz”.(Zrób to w zeszycie do języka polskiego.)
6. A teraz wyobraź sobie, że złowiłeś złotą rybkę. Zapisz swoje trzy życzenia, które mogłaby
spełnić złota rybka.
7. Opowiedz „Bajkę o rybce i rybaku” swoim braciom. (A kiedy się spotkamy w szkole, liczę na
piękne opowiadanie w Twoim wykonaniu.)

(31. 03. 2020 r. i 2. 04. 2020r.)
Temat: Jak napisać opowiadanie?

Zadania dla ucznia:
1. Obejrzyj historyjkę obrazkową w podręczniku (zadanie 3. str. 231.)
2. Odpowiedz na pytania:
• Jaki był cel przejażdżki rowerowej dzieci?
• Dokąd dziewczynka i chłopiec chcieli trafić?
• Czy zielony gnom potrafił czarować?
• Jakich rad udzielił dzieciom?
• Skąd wzięły się smoki?
• Gdzie znajdowała się klatka z rajskim ptakiem?
• W jaki sposób dzieci wróciły do realnego świata?
Odpowiedzi zapisz w zeszycie.
3. A teraz ułóż opowiadanie o przygodzie dzieci. Nadaj tytuł, wykorzystaj przydatne słowa z podręcznika ze str. 229.

Jeśli będziesz miał problem, skontaktuj się ze mną, mój adres e- mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Język angielski
Materiał do zrealizowania dla uczniów od 26.03.2020r.
Proszę wykonać następujące zadania:
27.03-Food around the world. Praca z tekstem.
Proszę sprawdzić czy znamy te słowa (są one z tekstu str.63), jeśli nie to proszę się ich nauczyć.
famous-znany, sławny,
snacks- przekąski
a meal-posiłek
tasty-smaczny
to cook- gotować
to peel- obierać
to cut- kroić
to fry- smażyć
to serve- podawać
delicious-pyszny
to put- kłaść
a plate- talerz
a spoon-łyżka
a fork- widelec
Następnie proszę wykonać Ćw.2,3 str.62 podręcznik (w zeszycie)
Ćw.1, 2 str.60 zeszyt ćwiczeń
Kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Messenger,
Sposoby monitorowania wiedzy i postępu w nauce:praca pisemna-projekt, testy online-padlet, kahoot, quizzlet, google forms.

Proszę wykonać następujące zadania:
30.03-Food.Vocabulary.
Proszę przepisać do zeszytu i nauczyć się, wymowę można ćwiczyć ze słownikiem www.diki.pl,
yoghurt- jogurt
milk- mleko
bread- chleb
honey-miód
eggs- jajka
sugar- cukier
strawberries- truskawki
butter- masło
Ćwiczenie 3,4,5 str.60 (ćwiczenia)

31.03-Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne.
Proszę przepisać infromację z książki do zeszytu- Grammar str.63
https://www.youtube.com/watch?v=ElWB-XicIUE,
https://www.youtube.com/watch?v=gYDJXWUzJ30,
Ćwiczenia-6 str.63 podręcznik (w zeszycie)
Ćwiczenie- 7,8 str.61 ćwiczenia

03.04-Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne. Utrwalenie.
Proszę wykonać ćwiczenia:
https://wordwall.net/pl/resource/677616/angielski/rzeczowniki-policzalne-i-niepoliczalne,
https://wordwall.net/pl/resource/700705/angielski/speakout-elementary-policzalne-v-niepoliczalne,
https://wordwall.net/pl/resource/446935/some-any,
Kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Messenger,
Sposoby monitorowania wiedzy i postępu w nauce:praca pisemna-projekt, testy online-padlet, kahoot, quizzlet, google forms.

KLASA IVA 

27.03.2020 Temat: Food and drink
-obejrzyj ilustrację i na jej podstawie wykonaj własny słowniczek obrazkowy w zeszycie: ilustracja znajduje się tutaj:

-https://www.pinterest.fr/pin/526147168962185691/

03.04.2020 Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne

  • obejrzyj filmik i wypisz z niego jak najwięcej rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych

https://www.youtube.com/watch?v=3JixwKwIHvw

W razie potrzeby lub wątpliwości proszę kontaktować się za pośrednictwem poczty e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Historia
Temat :O Janie III Sobieskim pod Wiedniem
Proszę przeczytajcie ten temat i nauczcie się go opowiadać, a następnie wykonajcie w zeszycie ćwiczenie 1 i 2 ze strony 88.

Temat:O Tadeuszu Kościuszce i kosynierach pod Racławicami.
Proszę przeczytajcie ten temat i nauczcie się go opowiadać oraz wykonajcie ćwiczenie 1,2 i 3 ze strony 96.
od 23.03
Powtórzcie sobie wiadomości z działu 3,4 i 5.Utrwalcie wiadomości o Mieszku I,Bolesławie Chrobrym, Kazimierzu Wielkim, królowej Jadwidze, Władysławie Jagielle, Zawiszy Czarnym,Mikołaju Koperniku,Janie Zamoyskim, hetmanie Janie Czarnieckim, Janie III Sobieskim i Tadeuszu Kościuszce.
Drodzy uczniowie - moje dane kontaktowe to nr telefonu 798 851 871 lub e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Swoje pracę możecie wysyłać za pomocą zdjęcia lub e-maila. Pozdrawiam Was wszystkich serdecznie.

03.04.2020
Temat:Sprawdzian wiadomości z działu 3,4 i 5.

Bardzo proszę o napisanie w zeszycie odpowiedzi na pytania od 1do 6 ze strony 97 i 98.
Odpowiedzi przesyłajcie na nr telefonu 798 851 871 lub na e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W razie problemów kontaktujcie się ze mną. Zachęcam wszystkich do owocnej pracy.
Wasze prace zostaną ocenione

HISTORIA IVA 26.03

1)Temat:O Janie III Sobieskim pod Wiedniem
Proszę o przeczytanie tego tematu. Napisz w zeszycie odpowiedź na 1 i 2 zadanie ze strony 88.
2)Temat:O Tadeuszu Kościuszce i kosynierach spod Racławic.
Proszę o przeczytanie tego tematu. Napisz w zeszycie odpowiedź na zadanie 2 i 3ze strony 96.
Spróbuj nauczyć się opowiadać te tematy. Życzę owocnej pracy.

 02.04.2020

Temat:Sprawdzian wiadomości z działu 3,4 i 5.
Napisz w zeszycie zadania od 1 do 6 ze strony 97 i 98.
Odpowiedź prześlij proszę na nr telefonu 798 851 871 lub na e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..W razie pytań pisz lub dzwoń. Powodzenia. Pozdrawiam


Matematyka
26.03.2020

Temat: Porównywanie ułamków zwykłych.

Zapoznaj się z treścią https://www.youtube.com/watch?v=xGhhTqX7COE

Przeanalizuj ćw. A str.160

Zapoznaj się z treścią https://www.youtube.com/watch?v=cXH77pNdhx4

Przeanalizuj ćw. B str.160

Zapisz w zeszycie jak porównujemy ułamki o jednakowych mianownikach, a jak ułamki o jednakowych licznikach (str.160)

Wykonaj zadania

  • z podręcznika 1,2,3,4 str.161

  • w zeszycie ćwiczeń str.56

27.03.2020

Temat: Ćwiczenia w porównywaniu ułamków zwykłych.

Przypomnij własności zapisane na poprzedniej lekcji i wykonaj zadania

  • w podręczniku 6,7,8str.162

  • Zapoznaj się z informacją w ramce str.163 i wykonaj zadanie11/163

  • w zeszycie ćwiczeń do zad. 8 str.57

30.03.2020

Temat: Rozszerzanie ułamkówzwykłych

Zapoznaj się z treścią https://www.youtube.com/watch?v=RvGnir0s1c4 oraz

https://www.youtube.com/watch?v=LkjH119XNag

Zapisz w zeszycie co to znaczy rozszerzyć ułamek (podręcznik str164 lub film)

Wykonaj zadania

  • z podręcznika 1/165 i 4/165

  • w ćwiczeniach 1,2,3/58.

31.03.2020

Temat: Skracanie ułamkówzwykłych

Zapoznaj się z treścią https://www.youtube.com/watch?v=8ZkXz0Rw7jI oraz

https://www.youtube.com/watch?v=rQB3bSWMeM8

Zapisz w zeszycie co to znaczy skrócić ułamek, co to jest ułamek nieskracalny i podaj przykłady ułamków nieskracalnych (podręcznik str165 lub film)

Wykonaj zadania

  • z podręcznika 2/165 i 3/165

  • w ćwiczeniach 6,7,8/59.

Klasa IVa 

Data 30.03.2020

Temat: Porównywanie ułamków zwykłych – ćwiczenia.

Drogi uczniu, tematy przerabiasz z całą klasą, dlatego tutaj będziemy ćwiczyć poznane wiadomości. Proszę o wykonanie przykładów z poniższych stron:

www.matzoo.pl/klasa4/porownywanie-ulamkow-o-tych-samych-mianownikach_21_94

www.matzoo.pl/klasa4/porownywanie-ulamkow-o-tych-samych-licznikach_21_95

W razie wątpliwości, proszę o wiadomość na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Data: 01.04.2020

Temat: Rozszerzanie i skracanie ułamków zwykłych – ćwiczenia.

Dzisiaj ćwiczymy rozszerzanie i skracanie ułamków zwykłych. Proszę o wykonanie przykładów ze strony matzoo.pl

www.matzoo.pl/klasa4/rozszerzanie-ulamkow-_21_93
www.matzoo.pl/klasa4/skracanie-ulamkow-zwyklych_21_74

W razie wątpliwości, proszę o wiadomość na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Klasa IV ścieżka edukacyjna

25.03.2020

Temat: Podstawowe wiadomości o ułamkach zwykłych.

Zapoznaj się z treścią:

https://szaloneliczby.pl/ulamki-zwykle/

https://pistacja.tv/film/mat00100-ulamki-wlasciwe-niewlasciwe-i-liczby-mieszane?playlist=66

Wykonaj ćwiczenia on - line

https://www.matzoo.pl/klasa4/ulamki_21_417

26.03.2020

Temat Porównywanie ułamków zwykłych.
Zapoznaj się z treścią:

https://szaloneliczby.pl/porownywanie-ulamkow-zwyklych/

Wykonaj ćwiczenia on – line ( quiz , puzzle)

https://szaloneliczby.pl/wskaz-najwiekszy-ulamek/

https://szaloneliczby.pl/porownywanie-ulamkow-zwyklych-o-jednakowych-licznikach-lub-mianownikach/
02.04.2020
Temat: Skracanie i rozszerzanie ułamków zwykłych.

Przypomnij jak skracamy i rozszerzamy ułamki.
Wykonaj zadania on-line
https://www.matzoo.pl/klasa4/rozszerzanie-ulamkow-_21_93
https://www.matzoo.pl/klasa4/skracanie-ulamkow-zwyklych_21_74

08.04.2020
Temat: Ćwiczenia w zamianie ułamków niewłaściwych na liczby mieszane i liczb mieszanych na ułamki niewłaściwe

Przypomnij w jaki sposób zamieniamy ułamki niewłaściwe na liczby mieszane
Wykonaj zadania on-line
https://www.matzoo.pl/klasa4/zamiana-ulamkow-na-liczby-mieszane_21_78
Przypomnij w jaki sposób zamieniamy liczby mieszane na ułamki niewłaściwe.
Wykonaj zadania on-line
https://www.matzoo.pl/klasa4/zamiana-liczb-mieszanych-na-ulamki_21_79
W przypadku pytań proszę o kontakt e-mail lub tel: 668848281


Przyroda
 


klasa 4 i 4a ( 23.03-27.03)
Lekcja 3.Uzależnienia – jak się przed nimi ochronić?
Korzystając z e-podreczniki.pl
https://epodreczniki.pl/a/uzywki/DZAyrLb62
Wykonaj w zeszycie przedmiotowym plakat lub ulotkę ostrzegającą przed nałogami
Lekcja 2. Bezpiecznie i aktywnie spędzamy wolny czas
Korzystając z e-podreczniki.pl
https://epodreczniki.pl/a/spedzamy-dzien-przyjemnie-i-pozytecznie/D9jg6wmRu
Zachęć swoją rodzinę do zdrowego stylu życia wykonując ulotkę w zeszycie przedmiotowym.

klasa 4 i 4a( 01.04.2020)
31.03.2020
W zeszycie napiszcie sobie temat lekcji i datę
Lekcja . Środowisko przyrodnicze najbliższej okolicy szkoły.
Na tej lekcji dowiemy się o elementach krajobrazu: naturalnych i antropogenicznych.
Korzystając z e-podreczniki.pl
https://epodreczniki.pl/a/co-nas-otacza/D1BZK62i0
Wykonaj obserwację 1. w zeszycie przedmiotowym, odpowiedzi lub zdjęcie wykonanej pracy przyślij na adres mailowy.
https://wordwall.net/pl/resource/719505/geografia/elementy-krajobrazu-naturalnego-i-kulturowego

02.04.2020
W zeszycie napiszcie sobie temat lekcji i datę
Lekcja . Wypukłe i wklęsłe formy terenu
Na tej lekcji poznamy formy ukształtowania terenu.
Korzystając z e-podreczniki.pl punkt 3
https://epodreczniki.pl/a/wysokosci-na-mapie/D4f3IO6Nc
https://www.youtube.com/watch?v=Vwao5TiliW8
Pod tematem lekcji zapisz formy terenu wypukłe i wklęsłe.
Kontakt z uczniami i rodzicami Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Plastyka
obejrzyj filmiki i wykonaj witraż według własnego projektu lub według gotowego wzoru
https://www.youtube.com/watch?v=BRHacoU4hRI
https://www.youtube.com/watch?v=Wfw8F6J7Tcw


 30.03.2020

Temat: Krajobraz z wymarzonej wycieczki
- do wyboru: 1) wykonaj zadanie z podręcznika na str.44 lub
2) wykonaj pracę pt. „Krajobraz z wymarzonej wycieczki” za pomocą swojej ulubionej techniki

06.04.2020 Egzotyczny ogród – praca z wykorzystaniem pasteli suchych i olejnych

  • zapoznaj się z instrukcją na str.47 w podręczniku i wykonaj pracę lub
  • wykonaj pracę zgodnie z tematem dowolną ulubioną techniką

Rodzice i uczniowie mogą kontaktować się lub przesyłać prace na podany adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.



Technika

od 23.03
Uczniowie (mile widziana pomoc rodziców) korzystają ze strony www.mamacarla.pl, znajduje się tam bank pomysłów na prace z papieru o tematyce wielkanocnej. Wykonują 3 dowolne prace związane ze świętami. Zdjęcia wykonanych prac przesyłamy na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do 9 kwietnia 2020r.
Mam nadzieję, że będzie to fajny sposób na spędzenie wspólnie czasu.
od 30.03
Uczniowie (mile widziana pomoc rodziców) korzystają ze strony www.mamacarla.pl,
znajduje się tam bank pomysłów na prace z papieru o tematyce wielkanocnej. Wykonują 3
dowolne prace związane ze świętami. Zdjęcia wykonanych prac przesyłamy na adres
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w terminie do 9 kwietnia 2020r.

Uczniowie klasy IV uczęszczający na koło języka niemieckiego
Zachęcam Was, abyście nie tracili kontaktu z językiem i wykorzystali go jako rozrywkę i przerywnik między lekcjami, zadaniami i innymi obowiązkami. Świetnym sposobem będą piosenki i filmiki, z którymi powtórzycie znane słówka, liczby, niemiecki alfabet. Skorzystajcie proszę z podanych przeze mnie tytułów, wpisując je w wyszukiwarce na stronie You Tube
1. Buchstaben Lieder- posłuchacie alfabetu i zobaczycie jakie słowa zaczynają sie na poszczególne litery
2. Obstlied- poznacie nazwy owoców
3. Zahlenlied- przypomnicie sobie liczby do 20; znaliście je świetnie
4. Der wahre Osterhase- to wzruszający filmik związany z Wielkanocą, o prawdziwym zającu wielkanocnym, obejrzyjcie go, nie musicie znać żadnych nowych słów
kontakt z nauczycielem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Informatyka

od 23.03
Temat: Jak poprawnie przygotować notatkę o filmie?
Zasady sporządzania notatki:
Notatka składa się z kilku części. Na początku znajduje się tytuł – należy go w jakiś sposób wyróżnić, na przykład umieścić na środku, zapisać pogrubionymi literami lub podkreślić. Tytuł może być zapisany wielkimi literami lub większą czcionką niż pozostała część notatki. Pod tytułem znajduje się właściwy tekst notatki podzielony na mniejsze fragmenty, czyli akapity. Dzięki takiemu podziałowi jest on czytelny. Akapity mogą składać się z jednego zdania lub kilku zdań, które stanowią logiczną całość.
W notatce umieść takie informacje, jak tytuł filmu, nazwisko reżysera. Zamieść także krótki opis wydarzeń przedstawionych w filmie oraz swoją opinię o nim. Możesz też podać imiona i nazwiska aktorów, którzy grają główne role.
Zadanie dla uczniów: przygotować w programie Word swoją krótką notatkę o ulubionym filmie.  Plik zapisz pod nazwą notatka.
Czas wykonania: tydzień.
Informacja dla Rodziców:
• w razie pytań proszę pisać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
• proszę o przesłanie tych prac na mojego maila (jako dokument Word), ponieważ będą ocenione.

Data: 01.04.2020
Temat: Reguły pisania w edytorze tekstu.
Tekst napisany w edytorze tekstowym powinien być odpowiednio sformatowany oraz poprawny pod względem gramatycznym, ortograficznym i interpunkcyjnym.
Podczas sporządzania notatki warto stosować zasady dotyczące pisania i formatowania tekstu. Zasady znajdują się na str. 104 naszego podręcznika (link do wersji elektronicznej naszego podręcznika znajduje się tutaj: http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Lubie-to-4/#p=106). Proszę Was o przeczytanie str. 104 i 105, a następnie otwórzcie swoje notatki o filmie, włączcie opcję Pokaż wszystko i sprawdźcie, czy tekst jest poprawnie sformatowany, ewentualnie proszę poprawić błędy.
Osoby, które jeszcze nie przesłały zadania z poprzedniego tygodnia, proszę o niezwłoczne wykonanie tego zadania i przesłanie go na mojego maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Muzyka
1. Proszę o wysłuchanie utworów F. Chopina:
- Walc cis-moll, op. 64, nr 2
- Preludium e- moll, op. 28, nr 4
Po wysłuchaniu utworów zastanów się do czego można porównać muzykę F. Chopina.
Swoją odpowiedź zapisz w zeszycie pod tematem lekcji: Dzień dobry, panie Chopinie.
2. Proszę o wysłuchanie utworów:
- G. Bacewicz – Oberek
- S. Moniuszko – Mazur z opery „Halka”
Po wysłuchaniu utworów zwróć uwagę na tempo, a także charakter tańca.

W ramach krótkiego powtórzenia z muzyki, proszę o uzupełnienie karty pracy, następnie odesłanie jej na podany adres emeilowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 27.03.2020r. Inf. do uzupełnienia karty znajdują się w podręczniku na str. 90-93, przydatna może być także strona internetowa: www.pl.chopin.nifc.pl

Mam nadzieję, że przygotowane ćwiczenia wykonacie z przyjemnością.
Pozdrawiam.
Kurzydlak Emilia.

Karta pracy

Młodość Fryderyka Chopina

1. Wyjaśnij, w jaki sposób Fryderyk Chopin poznał muzykę ludową.

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

2. Podaj nazwy szkół, do których uczęszczał Chopin.

___________________________________________________________________________

3. Podkreśl nazwy polskich tańców narodowych, do których nawiązują mazurki skomponowane przez Chopina.

polonez, mazur, krakowiak, oberek, kujawiak

4. Zamaluj kratkę przy właściwym dokończeniu każdego zdania.

W Szkole Głównej Muzyki Chopin studiował

grę na fortepianie.

grę na organach.

kompozycję i teorię muzyki.

• „Kuryer Szafarski” to

czasopismo poświęcone twórczości Chopina.

tytuł nadawany przez Chopina listom do rodziny.

tygodnik ilustrowany rysunkami Chopina.

Chopin wyjechał z Polski

1 marca 1810 roku.

17 października 1849 roku.

2 listopada 1830 roku.

Opinia profesora Elsnera o Chopinie brzmiała:

□ „Szczególna zdatność – geniusz muzyczny”.

□ „Uczeń ten będzie wirtuozem fortepianu”.

□ „Wyjątkowo zdolny student”.

 30.03-3.04.2020
Temat lekcji: Wiosenne melodie – zmiany dynamiki: cicho - głośno.

Pod tematem w zeszycie proszę przepisać poniższą notatkę.

Muzyka może brzmieć głośniej lub ciszej. Dynamika określa jak głośno wykonywane są utwory muzyczne. Określenia dynamiczne pochodzą z języka włoskiego.

                        piano=cicho – zapisujemy je literą p

                        forte=głośno – zapisujemy je literą f

A to inne oznaczenia dynamiczne:

  • crescendo (cresc.)=coraz głośniej
  • diminuendo (dim.)=coraz ciszej

            W ramach utrwalenia poniższych treści proszę uzupełnić ćwiczenie i również przepisać je do zeszytu, wybierając z podanych oznaczeń ( cicho, głośno, crescendo, diminuendo). Przypominam, że po powrocie do szkoły zeszyty do nut będą podlegały sprawdzeniu i ocenie, dlatego bardzo proszę o systematyczne uzupełnanie.

            1.Gdy samochód na sygnale zbliża się, dźwięk syreny brzmi:....................................., a gdy oddala się – słychać..........................................

  1. Mama....................nuci do snu. Trębacz.................gra pobudkę.

Uczniowie, którzy jeszcze nie przesłali wypełnionych kart pracy proszę, aby to zrobili do końca tygodnia na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub poprzez media społecznościowe. W razie pytań również proszę o kontakt na podany aders poczty elektronicznej. Każdy uczeń otrzyma informację zwrotną na temat swojej pracy. Bardzo proszę o podpisywanie swoich prac, a także podawanie klasy, do której uczeń uczęszcza.

 6.04-8.04.2020

Kochani! Na początek bardzo dziękuję za udaną współpracę. Cieszę się, że notatki pobieracie i uzupełniacie systematycznie w zeszytach. Karty pracy prawie wszystkie zostały wypełnione bardzo dobrze i wysłane na podany adres e-mailowy. Przypominam, (dla tych, którzy jeszcze nie odesłali kart pracy), iż adres e - mailowy uległ zmianie, tj. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wszystkie pytania oraz karty pracy od 6.04.2020r. proszę kierować pod wskazany adres.

Pozdrawiam.

Kurzydlak Emilia.

Temat lekcji: Wiosenne obrzędy i zwyczaje ludowe.

            Pod tematem lekcji proszę zapisać lub wydrukować i wkleić do zeszytu poniższą notatkę.

Obrzędy i tradycje ludowe są ważnym elementem polskiej kultury, dlatego warto odkrywać bogactwo folkloru i przekazywać następnym pokoleniom. Donajbardziej znanych brzędów i zwyczajów ludowych możemy zaliczyć:

  • topienie Marzanny
  • chodzenie z gaikiem
  • malowanie jajek
  • Śmigus-dyngus

Do popularnych pieśni ludowych, jakie towarzyszą nam podczas obchodów wspomnianych obrzędów należą:

  • „Oj zwiesna dokoła” - kielecka melodia ludowa, która śpiewana jest podczas topienia Marzanny
  • „Gaik” - tradycyjna pieśń ludowa, która śpiewana jest podczas chodzenia z gaikiem
  • „Śmigus – dyngus” - popularna piosenka oddająca wesoły nastrój Świąt Wielkanocnych.

WYCHOWANIE FIZYCZNE DLA KLAS IV-VIII

24.03.,25.03.,26.03.
Zestaw ćwiczeń ogólnorozwojowych.
Ćwiczenia wzmacniające różne partie mięśni.
Drodzy uczniowie! W sytuacji,gdy nie możemy uczęszczać do szkoły i spotykać się na zajęciach wychowania fizycznego,mam dla Was propozycję internetowych lekcji wychowania fizycznego, przygotowanych przez RMF 4RT GLADIATORS pt."Domowe lekcje WF". Są to ćwiczenia ,które bez problemu możecie wykonać w domu.Zarówno rozgrzewka,ćwiczenia,jak i rozciąganie kończące zajęcia są dostosowane do Waszych możliwości. Podczas zajęć trener wyjaśni Wam istotę treningu,przeprowadzi rozgrzewkę i przejdzie do szeregu ćwiczeń, które mają być przede wszystkim rozrywką i oderwaniem od codziennej rutyny.Każdy bez problemu poradzi sobie z tą lekcją wychowania fizycznego.
Internetowe lekcje WF przeprowadzane będą w poniedziałki, środy, i piątki o godzinie 16 -tej.
Podaję link https://youtu.be/8MIm0r9_Y0A
Gdyby ta forma Wam nie odpowiadała, zachęcam do korzystania z innego rodzaju ćwiczeń np.Lekcje WF w domu.Zagraj i ćwicz.
Podaję link https://damianrudnik.com/lekcja-wf-w-domu-zagraj-i-cwicz-podstawowka-i-liceum/
Serdecznie Was pozdrawiam, zachęcam do aktywności fizycznej i do systematycznego korzystania z zaproponowanych form zajęć.
W razie pytań podaję e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
31.03.,01.04.,02.04
Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej .
Wzmacnianie określonych partii mięśni.
Zapoznanie z prawidłowymi zasadami żywieniowymi.
Witam Was serdecznie!
Oto zestaw ćwiczeń do wykonania na ten tydzień.Pamiętaj dostosuj strój do zajęć ruchowych wykonywanych w pomieszczeniu.
Zaproponowane ćwiczenia pomogą prawidłowo rozwijać się mięśniom i pozytywnie wpłyną na samopoczucie. Jeśli masz siłę zrób 3 serie, ale jak zrobisz jedną, też będzie super! Proszę o skopiowanie linku i wklejenie do przeglądarki. https://youtu.be/VNtWgtAf8Pc
Przygotowałam dla Was również informacje z edukacji zdrowotnej.
Zapoznajcie się z ciekawymi materiałami, które dotyczą bardzo ważnego aspektu Waszego codziennego życia ,a mianowicie...Zdrowia!
Przesyłam Wam prezentację dotyczącą zbilansowanej diety czyli- talerz zdrowia- skuteczne narzędzie,aby Twoje ciało dobrze się miało !!
Zapoznajcie się ze slajdami od 1-20, a w następnym tygodniu otrzymacie zadanie do wykonania na podstawie tej prezentacji.
https://docplayer.pl/16669328-Talerz-zdrowia-skuteczne.htm
Życzę powodzenia i zachęcam do systematycznych ćwiczeń.
W razie pytań, podaję numer telefonu 660-518-507 i e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Religia
Temat:Dziedziniec Piłata.Przed sądem"(25.03)
Przeczytajcie temat z podręcznika. Wykonajcie dowolne ćwiczenie ze str.90-91 w ćwiczeniówkach.

Temat z dn.27.03"Ulice Jerozolimy.Ostatnia droga.Wykonać dwa ćwiczenia ze str.92-93 w ćwiczeniówkach.
W przTemat z dn.1.04Golgota-cena zbawienia.Zapoznajcie się z treścią Pisma św. o śmierci Jezusa(podręcznik)Wykonaj 2 dowolne ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń
Temat z dn.3.04 Grób Jezusa-sobotnie czuwanie. Wypełnij dowolne ćwiczenie z zeszytu ćwiczenW przypadku pytań proszę o kontakt tel.502430817lub mejlowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ypadku pytań podaje mój tel.502430817

Rewalidacja
KL.IV rewalidacja
Temat z 25.03 Usprawnianie percepcji wzrokowej i doskonalenie pamięci.Karta pracy nr 1
Temat z 26.03 Doskonalenie pisania.Karta pracy nr 2.Kontakt z uczennicą mailowy i telefoniczny.
Temat z dn1.04Doskonalenie uwagi i pamięci krótkotrwałej.Karta pracy nr3
Temat z dn2.04Doskonalenie czytania ze zrozumieniem.Karta pracy nr4.Kontakt meilowy i telefoniczny z rodzicem. Kontakt tel.502430817lub mejlowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Infolinia dla dzieci

telefon zaufania logo