SP RĘCZNO

Szkoła Ręczno



Aktualizacja od 6 do 8 kwietnia 2020

06.04 -08.04 kl.5




Język Polski

Materiał do nauki dla uczniów klas piątych (dotyczy kl. Va i V b) na ten tydzień (od 23.03)

Proszę, abyście dokładnie czytali polecenia i wskazówki.

 Temat: Z wizytą na Olimpie- poznajemy bogów greckich.

 Zadania dla uczniów:

  1.  Przeczytajcie tekst „Ci nieznośni bogowie” podręcznik str. 206, 207. Dowiecie się, jacy bogowie mieszkali na Olimpie; co to takiego atrybut.
  1.  Następnie uporządkuj imiona bóstw przedstawionych w tekście w kolejności alfabetycznej. Przerysuj do zeszytu tabelę i ją uzupełnij informacjami na temat bogów.

Greckie imię bóstwa

Dziedzina życia, którą opiekowało się bóstwo

Przedmioty, zwierzęta, rośliny i zjawiska przyrody kojarzone
z bóstwem

Rzymskie imię bóstwa

 

 

 

 

Spróbujcie odnaleźć                     w różnych źródłach

 
  1.  Wykonaj w zeszycie zadanie 2. str. 208. (wg wzoru: Atena- włócznia i sowa, ponieważ jest boginią wojny, ale też i mądrości, którą symbolizuje właśnie ten ptak)
  2.  Zadanie 6 i 7 s. 208. wykonaj w zeszycie.

Temat: Uczucia matki po stracie córki. - „Mit o Demeter i Persefonie”

 Zadania dla uczniów:

  1.  Zastanówcie się jakie uczucia towarzyszą ludziom po stracie czegoś lub kogoś ważnego w ich życiu. Zapiszcie w zeszycie.
  2.  Przeczytajcie Mit o Demeter i Persefonie, a następnie w zeszycie zapiszcie odpowiedzi na następujące pytania:
  • • Kto jest główną postacią w micie?
  • • W jakim momencie poznajemy Demeter?
  • • Kto był sprawcą tragedii matki?
  • • Gdzie zniknęła Persefona?
  • • Co stało się na ziemi, kiedy bogini urodzaju wpadła w rozpacz?
  • • W jaki sposób Dzeus zareagował, by ratować sytuację?
  • • Co wymyślił Hades, aby Persefona musiała do niego wracać co roku na trzy miesiące?
  • • Jak Demeter okazywała swoją radość, kiedy odzyskiwała córkę, a co się działo, kiedy musiała się  

   z nią żegnać?

  1.  A teraz odpowiedzcie na pytania:
  • • Kto w greckim micie był uosobieniem Nieba, a kto – Ziemi?
  • • Dlaczego Uranos zrzucił cyklopów do Tartaru?
  • • Komu Gaja wręczyła kamienny sierp do walki z Uranosem?
  • • Dlaczego Kronos pożerał swoje dzieci?
  • • W jaki sposób Rea uratowała Zeusa?
  • • Kogo ocalił Zeus?
  1. Zadanie 3. str. 210.- to zadanie wykonajcie ustnie. Opowiedzcie swoim domownikom o tym, jak powstały pory roku (oczywiście według wierzeń starożytnych Greków).
  2.  Zadanie 4. str. 210.- to zadanie wykonajcie w zeszycie. Przypominam, że tego typu wypowiedź powinna zacząć się zwrotem typu: Moim zdaniem…,Według mnie...

 Temat: Krótko i zwięźle lub dłużej i ciekawiej – czym się różnią zdania pojedyncze nierozwinięte od zdań rozwiniętych?
Zadania dla uczniów

  1.  Na początek przypomnijcie sobie wiadomości Wam już znane- podręcznik str. 217
  2. Wyobraźcie sobie, że są to SMS-y wysyłane przez różne osoby do ich bliskich. Waszym

zadaniem uczniów jest rozwinięcie tych SMS-ów, aby powstały z nich rozwinięte zdania pojedyncze, a przesyłane informacje były czytelniejsze.

  • • Mama przyjeżdża.
  • • Obiad czeka.
  • • Samolot przyleciał.
  • • Babcia wróciła.
  • • Wujek zaprasza.
  • • Tomek zadzwoni.

Zadanie wykonajcie w zeszytach.
3. Zadanie 2. i 4. wykonajcie w zeszycie.
4. A teraz pora na zeszyt ćwiczeń: po kolei wykonajcie zadania do rozdziału Zdania pojedyncze nierozwinięte i rozwinięte str. 42 – 45. Macie na to dwa tygodnie.

                                                                                                               Ręczno, dn. 29 marca 2020r.

 

 

        Kochani Uczniowie i Rodzice!                                                                                                                      

 

            Minął kolejny tydzień. Wierzę, że poradziliście sobie z zadaniami. Niektórzy z Was udowodnili, że pracują, odrabiają lekcje. Dziękuję tym, którzy podzielili się ze mną swoimi pracami.  Otrzymaliście pozytywne oceny.

            Przed Wami następne tematy do realizacji i zadania do zrobienia. Cały czas ufam,  że podchodzicie do nich z pełną powagą i odpowiedzialnością za własny rozwój. Na bieżąco  kontaktuję się z Rodzicami, dzięki którym mogę monitorować Wasze postępy. Bardzo im za to dziękuję. W razie problemów, kontaktujcie się ze mną e- mailem lub telefonicznie. (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

 

                                                                                                            Serdecznie Was pozdrawiam.

                                                                                                                      Małgorzata Olszta

 

 

Materiał do nauki dla uczniów klas piątych (dotyczy kl. Va i V b)

  1. 30. 03.- 3.04. 2020r.

Proszę, abyście dokładnie czytali polecenia i wskazówki.

1 jednostka lekcyjna

Temat: Frazeologizm poprawny czy błędny?

            Co to są związki frazeologiczne, już wiecie. Nauczmy się, jak korzystać ze słownika frazeologicznego. Najprościej- wpisać frazę do wyszukiwarki. Ale nieoceniony jest słownik frazeologiczny.
1. Zapoznajcie się z nazwą „słownik frazeologiczny” i budowa hasła.
2. Wykonajcie zadanie 1. i 2. str. 215. (ustnie)
3. A teraz nieco trudniejsze zadania: 3. i 4. Str. 214. wykonajcie w zeszycie.

 3 jednostki lekcyjne

Temat: Daremny trud Syzyfa –  o karze za zuchwałość.

 1. Zastanówcie się i podajcie przykłady działań, które mimo dużego nakładu pracy nie przynoszą oczekiwanych efektów. Jak się czują ci, którzy włożą w coś dużo wysiłku i starań, a rezultat nie jest satysfakcjonujący. Przerysujcie, proszę, tabelkę do zeszytu i wypełnijcie ją.

 Przykład działań, czynności

Uczucia, przeżycia

   
2. Przeczytajcie „Mit o Syzyfie” podręcznik str. 211-212.


3.Ułóżcie plan zdarzeń. To zadanie wykonajcie w zeszycie.
4. Zastanówcie się, jakimi cechami charakteryzował się Syzyf. Przerysujcie i na podstawie tekstu wypełnijcie tabelę:

Cechy

Przykłady

1. Dobry władca.

2. Ulubieniec bogów.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Korynt był bogatym i potężnym grodem, ludzie wiedli dobre, dostatnie życie.

Bogowie nie skąpili mu swych łask, często zapraszali go na Olimp.

  1. 5. Wykonajcie zad. 2., 3. i 4. str. 213.
  1.  A teraz sprawdzian. Rozwiązanie zadań proszę przesłać na mojego e- maila (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) do dn. 3. 04. 2020 r.
  2.  Wyjaśnij znaczenie pojęcia „syzyfowa praca”. Poprzyj przykładami z „życia wziętymi”.
  3.  Wyjaśnij znaczenie związków frazeologicznych:
  • • mieć serce jak głaz
  • • popatrzeć na kogoś z góry
  • • mieć lekką rękę
  • • przewróciło się komuś w głowie
  • • wziąć kogoś na języki
  • • krokodyle łzy
  • • kłamać jak z nut
  • 3. Zredaguj zdanie na temat mitu o Syzyfie z wykorzystaniem jednego z podanych wyżej

    frazeologizmów.

 1 jednostka lekcyjna

Temat: Pan przecinek przychodzi z wizytą.

 1. Przypomnijcie sobie, kiedy należy postawić przecinek. (podręcznik str. 220)
2. Wykonajcie w zeszycie zadanie 1., 2., 3. str.221.
3. Zapoznajcie się z nową wiadomością str. 221. i wykonajcie zadanie 4. str. 221. ( teksty  z „chmurek”zapiszcie w zeszytach)

Materiał do nauki dla ucznia klasy Vd  (23. 03- 3.04. 2020r.)

Proszę, abyś dokładnie przeczytał polecenia i wskazówki.

 (23. 03. 2020r.)

Temat: Z wizytą na Olimpie- poznajemy bogów greckich.

 Zadania dla uczniów:
1. Przeczytaj tekst „Ci nieznośni bogowie” podręcznik str. 206, 207. Dowiesz się, jacy bogowie mieszkali na Olimpie; co to takiego atrybut.
2.  Następnie uporządkuj imiona bóstw przedstawionych w tekście w kolejności alfabetycznej. Przerysuj do zeszytu tabelę i ją uzupełnij informacjami na temat bogów.

Greckie imię bóstwa

Dziedzina życia, którą opiekowało się bóstwo

Przedmioty, zwierzęta, rośliny i zjawiska przyrody kojarzone
z bóstwem

     
4. Zadanie 6 i 7 s. 208. wykonaj w zeszycie.


(24. 03.2020r. i 31. 03 2020r.)

Temat: Krótko i zwięźle  lub dłużej i ciekawiej – czym się różnią zdania pojedyncze nierozwinięte od zdań rozwiniętych?

 Zadania dla ucznia:

1. Na początek przypomnij sobie wiadomości już Ci znane- podręcznik str. 217.
2. Wyobraź sobie, że są to SMS-y wysyłane przez różne osoby do ich bliskich.

  Twoim zadaniem jest rozwinięcie tych SMS-ów, aby powstały z nich rozwinięte zdania 

  pojedyncze, a przesyłane informacje były czytelniejsze.

  • Mama przyjeżdża.
  • Obiad czeka.
  • Samolot przyleciał.
  • Babcia wróciła.
  • Wujek zaprasza.
  • Tomek zadzwoni.

Zadanie wykonaj w zeszycie.

 3. Zadanie 2. i 4. str. 218 wykonaj w zeszycie.
4. A teraz pora na zeszyt ćwiczeń: wykonaj zadania do rozdziału Zdania pojedyncze nierozwinięte                i rozwinięte str. 42 – 45.

(30. 03. 2020 r.)

Temat:  Uczucia matki po stracie córki. - „Mit o Demeter i Persefonie”

 Zadania dla ucznia:
1. Zastanów się jakie uczucia towarzyszą ludziom po stracie czegoś lub kogoś ważnego w ich życiu. Zapisz w zeszycie nazwy tych uczuć.
2. Przeczytaj Mit o Demeter i Persefonie, a następnie w zeszycie zapisz odpowiedzi na następujące pytania:

  • • Kto jest główną postacią w micie?
  • • W jakim momencie poznajemy Demeter?
  • • Kto był sprawcą tragedii matki?
  • • Gdzie zniknęła Persefona?
  • • Co stało się na ziemi, kiedy bogini urodzaju wpadła w rozpacz?
  • • Co wymyślił Hades, aby Persefona musiała do niego wracać co roku na trzy miesiące?
  • •  Jak Demeter okazywała swoją radość, kiedy odzyskiwała córkę, a co się działo, kiedy musiała się  

    z nią żegnać?

   3. Zadanie 3. str. 210.- to zadanie wykonaj ustnie. Opowiedz swoim domownikom o tym, jak powstały pory roku (oczywiście według wierzeń starożytnych Greków).

Jeśli będziesz miał problem, skontaktuj się ze mną. Mój adres e- mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

Materiał do nauki dla ucznia klasy Vc (23. 03- 3.04. 2020r.)

Proszę, abyś dokładnie przeczytał polecenia i wskazówki.

 (23. 03. 2020 r. )

 Temat: Z wizytą na Olimpie- poznajemy bogów greckich.

 Zadania dla ucznia:

  1. 1. Zapoznaj się z tekstem „Ci nieznośni bogowie” podręcznik str. 206, 207. Dowiesz się, jacy bogowie mieszkali na Olimpie; co to takiego atrybut.
  1. 2.  Następnie zapisz imiona bóstw przedstawionych w tekście. Przerysuj do zeszytu tabelę i ją uzupełnij informacjami na temat bogów.

Greckie imię bóstwa

(zapisz)

Dziedzina życia, którą opiekowało się bóstwo

(zapisz lub narysuj)

Przedmioty, zwierzęta, rośliny i zjawiska przyrody kojarzone
z bóstwem

(narysuj)

     
  1. 4. Zadanie 6  s. 208. wykonaj w zeszycie.

(25. 03. 2020r.

Temat:  Uczucia matki po stracie córki. - „Mit o Demeter i Persefonie”

 Zadanie dla ucznia:

  1. 1. Zastanów się jakie uczucia towarzyszą ludziom po stracie czegoś lub kogoś ważnego w ich życiu. W zeszycie narysuj „buźki” wyrażające te uczucia.
  2. 2. Zapoznaj się z Mitem o Demeter i Persefonie - podręcznik str. 208), a następnie odpowiedz                       na pytania:
  • • Kto jest główną postacią w micie?
  • • W jakim momencie poznajemy Demeter?
  • • Kto był sprawcą tragedii matki?
  • • Gdzie zniknęła Persefona?
  • • Co stało się na ziemi, kiedy bogini urodzaju wpadła w rozpacz?
  • • Co wymyślił Hades, aby Persefona musiała do niego wracać co roku na trzy miesiące?
  • •  Jak Demeter okazywała swoją radość, kiedy odzyskiwała córkę, a co się działo, kiedy musiała się  

    z nią żegnać?

   3. Zadanie 3. str. 210. - to zadanie wykonaj ustnie. Opowiedz swoim domownikom o tym, jak powstały pory roku (oczywiście według wierzeń starożytnych Greków).

(30. 03. 2020 r. i 1. 04. 2020 r.)

Temat: Krótko i zwięźle  lub dłużej i ciekawiej – czym się różnią zdania pojedyncze nierozwinięte od zdań rozwiniętych?

 

Zadania dla uczniów
1. Na początek przypomnij sobie wiadomości już Ci znane- podręcznik str. 217.
2. Wyobraź sobie, że są to SMS-y wysyłane przez różne osoby do ich bliskich.

  Twoim zadaniem jest rozwinięcie tych SMS-ów, aby powstały z nich rozwinięte zdania pojedyncze, a przesyłane informacje były czytelniejsze.

  • Mama przyjeżdża.
  • Obiad czeka.
  • Samolot przyleciał.
  • Babcia wróciła.
  • Wujek zaprasza.
  • Tomek zadzwoni.
  • 3. Zadanie 2. i 4. wykonaj w zeszycie.4. A teraz pora na zeszyt ćwiczeń: w miarę swoich możliwości wykonaj zadania do rozdziału Zdania pojedyncze nierozwinięte i rozwinięte str. 42 – 45.

Jeśli będziesz miał problem, skontaktuj się ze mną, mój adres e- mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Historia klasy Va i Vb
Proszę w ramach przygotowania do sprawdzianu przygotować tematy z działu:
„ Społeczeństwo średniowiecznej Europy” – lekcje powtórzeniowe.

1. Feudalna Europa:
Zagadnienia – stany społeczne w Europie średniowiecznej, pojęcia związane z systemem
feudalnym, skutki feudalizmu, strona w podręczniku 114-118.

2. Na rycerskim zamku:
Zagadnienia - wyposażenie rycerza, turnieje rycerskie, zamki rycerskie, droga chłopca do
do zostania rycerzem, strona w podręczniku 119 – 123.

3. Średniowieczni mieszczanie i chłopi:
Zagadnienia - wygląd miast w średniowieczu, grupy mieszczan, organizacja
rzemiosła, sytuacja chłopów na wsi średniowiecznej, strona w podręczniku 124 – 130.

4. Duchowieństwo i kultura w średniowieczu:
Zagadnienia – pojęcie średniowiecznego uniwersalizmu, działalność zakonów: benedyktynów, franciszkanów,
architektura średniowieczna; styl romański i gotycki, pierwsze uniwersytety; Bolonia, Oksford i Paryż,
strona w podręczniku 131 – 135.
Powodzenia i wytrwałości w nauce.
W razie pytań proszę o kontakt e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie 601231499.

MATERIAŁY DO ZDALNEGO NAUCZANIA Z HISTORII dla klas V A i V B na okres 25-31 marca 2020 r.

Mam nadzieję, że wszyscy powtórzyli materiał z działu: Społeczeństwo średniowiecznej Europy, więc teraz czas na sprawdzian.

Podaję pytania na które należy udzielić pisemnej odpowiedzi w dniu 25 marca 2020 r., klasa V B oraz w dniu 26 marca klasa V A.

Prace z odpowiedziami proszę przesłać na mój adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pytania dla grupy I – numery w dzienniku od 1 do 9.

1. Wymień grupy społeczne w średniowiecznej Europie.

2. Scharakteryzuj stan rycerski ( pytanie problemowe).

3. Wymień najważniejsze średniowieczne budowle i obiekty w miastach.

4. Wymień style architektoniczne w średniowieczu i napisz czym od siebie się różniły.

5. Do wydarzeń dopisz daty

- średniowiecza,

kim byli:

- Wasal

- Suzeren

- giermek

- benedyktyni

Pytania dla grupy II – numery w dzienniku od 10 do 18.

1. Wymień grupy społeczne w średniowiecznych miastach.

2. Scharakteryzuj feudalizm ( pytanie problemowe).

3. Kim byli czeladnicy, a czym był cech.

4. Wymień pierwsze uniwersytety w średniowiecznej Europie.

5. Do wydarzenia dopisz datę:

- obowiązywania systemu feudalnego,

kim byli:

- senior

- paź

- franciszkanie

- chłopi

POWODZENIA

Józef Korpas

A teraz nowy temat do zrealizowania na następnej lekcji:

Klasa V A - wtorek 31 marca 2020 r, klasa V B – poniedziałek 30 marca 2020 r.

Temat : Początki Polski

1. Powstanie Państwa Polan.

2. Panowanie Mieszka I.

3. Przyjęcie chrztu przez Państwo Mieszka I.

4. Podboje Mieszka I.

Proszę o zwrócenie szczególnej uwagi na następujące zagadnienia:

- organizacja Słowian: plemiona, wódz,

- grupy plemion słowiańskich,

- rola plemienia Polan w powstaniu polskiego Państwa,

- organizacja państwa Mieszka I: monarchia parlamentarna, drużyna, wojowie,

- przyczyny chrztu państwa Polskiego,

- skutki chrztu dla rozwoju państwa Polskiego,

- wojny Mieszka I z Niemcami: bitwa pod Cedynią i z Czechami.

Daty do zapamiętania: 966 r., 972 r.

Temat znajduje się w podręczniku na stronie 137 do 141. Czytając proszę zapoznać się z tekstem, z ilustracjami, tekstami źródłowymi oraz z mapą. Możecie korzystać również z platformy www.epodreczniki.pl gdzie znajdują się materiały do tego tematu.

a/ klasa Va - 02.04.2020 r. (czwartek),
b/ klasa Vb – 01.04.2020 r. (środa).

TEMAT: Polska Bolesława Chrobrego.
1. Misja Świętego Wojciecha do Prus.
2. Zjazd gnieźnieński.
3. Wojny polsko-niemieckie w latach 1002 – 1018.
4. Wyprawa Bolesława Chrobrego na Kijów.
5. Koronacja Bolesława Chrobrego na Króla Polski.

Temat i punkty proszę wpisać do zeszytu przedmiotowego.

Proszę o zapoznanie się z następującymi zagadnieniami:
- cele i przebieg wyprawy misyjnej Świętego Wojciecha do Prus,
- co to był Zjazd Gnieźnieński?
- jakie było znaczenie Zjazdu gnieźnieńskiego dla rozwoju Polski,
- przebieg i skutki wojny Polsko – Niemieckiej,
- skutki wyprawy na Kijów,
- sukcesy Bolesława Chrobrego w czasie jego panowania.
Daty do zapamiętania : 1000, 1002-1018, 1025.
Materiał znajduje się w podręczniku strona 142 do 147.
Proszę o przeanalizowanie ilustracji, mapy oraz tekstu źródłowego.
Następny temat przekaże Wam w dniu 05.04.2020 r.

Gratuluję bardzo dobrych wyników na sprawdzianie, mam nadzieje, że prace były samodzielne.
W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


HISTORIA KLASA VC
25.03.2020

Temat:Początki Polski - strona 137
Bardzo proszę o zapoznanie się z tematem i ilustracjami. 

01.04.2020
Temat:Polska Bolesława Chrobrego.
Bardzo proszę przeczytaj temat, naucz się go opowiadać. Obejrzyj ilustracje, mapki, przeanalizuj tekst źródłowy.

Dopisz do dat wydarzenia:
992,997,1000,1002-1018,1025-podrecznik strona 142.

Opisz w zeszycie tarczownika i pancernego ze strony 145.Możesz też narysować jednego z nich w zeszycie.

Jeżeli będziesz miał pytania to dzwoń na nr telefonu 798 851 871 lub pisz na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..Swoje prace prześlij proszę na ten nr tel. lub e-mail.


Język angielski  (grupy p. M. Łukasińskiej)

Zakres materiału na okres od 25 marca do 1 kwietnia

1. Czas przeszły Past simple
- przypominamy formy czasownika „to be”= być
- was/were w zdaniach oznajmujących, pytaniach i przeczeniach – czytamy i przypominamy wiadomości na stronie 61 „Grammar”
- wykonujemy w zeszycie zad.8,9 i 10 ze str.61
2. Trzęsienie ziemi w Japonii
- czytamy tekst ze str. 62, staramy się go zrozumieć wykorzystując słowniczek na końcu rozdziału lub translator Google
-wykonujemy zad. 2 str.62 w zeszycie
- zad.3 str. 62 – szukamy w słowniczku znaczenia wyrazów w żółtej ramce i dopasowujemy je do ilustracji
- zad.4 str. 63 -zapisujemy w zeszycie nazwy urazów
3. U lekarza
- powtarzamy i utrwalamy zwroty przydatne podczas wizyty u lekarza czytając dialogi ze str.64
https://www.youtube.com/watch?v=RLG8Nyve2vg

KLASA VB

Zakres materiału na okres od 2 do 8 kwietnia

 

  1.  03.04.2020   Zakazy i zalecenia lekarskie – użycie must i mustn't
  2.  06.04.2020   Powtórzenie wiadomości z rozdziału 5
  3.  08.04.2020   Zwyczaje wielkanocne w krajach anglosaskich

 Monitorowanie postępów w nauce odbywa się podczas zajęć on-line na grupie klasowej.

Rodzice i uczniowie mogą kontaktować się lub przesyłać prace na podany adres e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.



Język angielski
(grupy p. A. Trędy)

od 23.03
Topic: Accidents and injuries. Wypadki i rany.
1. Wypisz i przetłumacz słówka podręcznik str. 63 (Accidents and injuries), połącz słówka z obrazkami, ćw. 3 str. 63. Możesz skorzystać ze słownika internetowego, np. www.diki.pl (sprawdź wymowę) lub ze str. 66 z podręcznika
2. Zrób ćw. 3, 4 str. 60 – zeszyt ćwiczeń
3. Naucz się słówek, poćwicz je ze stroną:
https://www.learningchocolate.com/content/common-health-problems-2 (zagraj w Match up 1, 2, 3, fill in, dictation)
4. Przypomnij słówka i zwroty związane z wizytą u lekarza.
Topic: A big earthquake – praca z tekstem.
1. Przeczytaj tekst „A big earthquake”- podręcznik str. 62
2. wypisz do zeszytu nowe słowa, przetłumacz i naucz się ich, skorzystaj ze słownika.
3. Ćw. 2 str. 62, podręcznik; ćw. 1 str. 60, zeszyt ćwiczeń
Topic: Czas przeszły czasownika być – powtórzenie
1. Przypomnij formy czasownika w zdaniach twierdzących, pytaniach, przeczeniach, obejrzyj krótkie filmiki:
https://www.youtube.com/watch?v=uwMSHn51mmghttps://www.youtube.com/watch?v=fuknKYVoKGU https://www.youtube.com/watch?v=z6hZFjbTqFY 2. Zrób ćwiczenia ze strony:
www.focus.olsztyn.pl/gramatyka-past-simple-test-5.html
https://engbook.pl/exercise/3554
W razie wątpliwości, problemów proszę pisać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Mam nadzieję, że wcześniejsze zadania nie sprawiły Wam trudności. Przed Wami następny tydzień i nowe wyzwania:
Wtorek, 31 marca
Topic: Określenia czasu w przeszłości.
1. Wypisz do zeszytu i przetłumacz określenia czasu ( timeexpressions) występujące w czasie past simple. Informacja gramatyczna str. 63 w podręczniku.
2. Przejdź do strony: https://padlet.com/anatreda/lisdyi08c60vsprawdź wykonanie zadania.
3. Ćw. 7, 8 str. 61 zeszyt ćwiczeń
4. A teraz pora na pracę domową. Wejdź na podaną powyżej stronę. Pobierz lub skopiuj zadanie z datą 31.03. i prześlij, do 02.03. na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Powodzenia.
Środa, 1 kwietnia
Topic: Konstrukcja: there was, therewere.
1.Przeczytaj wiadomości na stronie:
https://padlet.com/anatreda/lisdyi08c60v
2. Zrób ćw. 5,6 str. 61 z zeszytu ćwiczeń.
3. Wejdź na stronę i poćwicz interaktywne układanie zdań:
https://wordwall.net/pl/resource/767772/there-there
Czwartek, 2 kwietnia
Topic: U lekarza. At the doctor’s

1. Powtórz i utrwal zwroty przydatne podczas wizyty u lekarza: https://www.youtube.com/watch?v=RLG8Nyve2vg
2. Przeczytaj dialogi ze str.64, połącz obrazki A-D z dialogami 1-3
3. Ćw. 1 str. 62 zeszyt ćwiczeń.

kl.Vc i Vd

Topic: Nazwy chorób i dolegliwości.

1.Poproś o pomoc rodzica lub starsze rodzeństwo. Przepisz do zeszytu nazwy chorób i dolegliwościze str.61 w podręczniku (w ramce Vocabulary, pod napisami: symptoms i illnesses. Przetłumacz z użyciem słowniczka ze str. 66 w podręczniku).

  1. 1. Poćwicz nowe słownictwo, zrób ćwiczenia ze strony internetowej:

https://wordwall.net/play/1010/115/720

https://wordwall.net/play/1010/115/511

https://wordwall.net/play/1010/115/410

https://wordwall.net/play/1010/599/300

Logując się na stronę podaj imię. Sprawdzę wykonanie ćwiczeń. Efekt Twojej pracy będzie widoczny na moim koncie. Powodzenia.W razie wątpliwości, problemów proszę pisać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,

Klasa Vc 31.03, Vd 01.04.
Topic: Czasownik być w czasie przeszłym.
1. Zobacz materiał ze strony:
https://padlet.com/anatreda/Bookmarks
2. Zobacz filmik i poćwicz odmianę czasownika być w czasie przeszłym:
https://www.youtube.com/watch?v=KAsacxmPh1Q
3. Poćwicz razem ze stronąlogując się na stronę podaj imię. Sprawdzę wykonanie ćwiczeń na moim koncie:
https://wordwall.net/play/1134/850/409
3. Ćw. 6, 8 str. 59 zeszyt ćwiczeń

Klasa Vc 08.04, Vd 09.04 Temat: Czasownik must i mustn’t

I poproś o pomoc rodzica lub starsze rodzeństwo. Przeczytaj informację dotyczącą czasowników modalnych must, mustn’t , wejdź na stronę: https://pl.padlet.com/anatreda/lisdyi08c60v

  1. II. Zrób ćwiczenie: 6 str. 63 zeszyt ćwiczeń.

III. Proszę o  przesłanie  na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. swojego adresu e-mail. Prześlę na ten adres kartę pracy.


MATEMATYKA

Temat: Mnożenie ułamków dziesiętnych- zadania tekstowe.(VA 23.03.2020 , VB 24.03.2020) 
Czas na wykorzystanie waszych umiejętności w praktyce w tym celu wykonaj zadania 4,5,6,7 str.163 podręcznik. Dla chętnych zad 8 str.163.
Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne.(VA 24.03.2020 , VB 25.03.2020) 
Proszę przypomnij sobie zasady dzielenia pisemnego , następnie przeanalizuj przykłady ze strony 164. Wykonaj zadania 1,2,3 str.165 (zadania 2 i 3 pisemnie).Chętni mogą dodatkowo wykonać ćwiczenia ze str.73 i 74.
Temat:Dzielenie ułamków dziesiętnych.(VA 25.03 i 27.03 , VB 26.03 i 27.03) 
Gdy obliczamy iloraz dwóch ułamków dziesiętnych,najpierw mnożymy dzielną i dzielnik przez 10,100,przez 1000 itd.,tak aby dzielnik stał się liczbą naturalną.Następnie wykonujemy dzielenie.
Przykład:
3,6: 0,6 = 36:6 =6
1,2 :0,03= 120:3=40
Wykorzystując tą zasadę wykonaj zad.1 str 167 i zad.2 str.168 - pisemnie. Kolejnego dnia ćw.3 i 4 str.75 oraz 7 str.76 . Chętni mogą wykonać pozostałe ćw. ze str.75 i 76 (zeszyt ćwiczeń).
Powtarzajcie tabliczkę mnożenia i ćwiczcie działania pisemne na kolejnej lekcji sprawdzimy wasze umiejętności.

Dzień dobry mam nadzieję, ze wykonaliście wszystkie zadania. W tym tygodniu będziemy sprawdzać wasze umiejętności.
TEMAT:Działania na ułamkach dziesiętnych-zadania. (KL.VA 30.03, KL.VB 31.03)
Chcesz zrobić niespodziankę swojej rodzinie i przygotować piknik. W tym celu musisz ustalić listę produktów,
które będą potrzebne.Oszacować koszt zakupów. W twojej skarbonce jest 30zł. Sprawdź czy ci wystarczy.
Wykonaj następujące polecenia:
1.Lista produktów z ilością i cenę(za 1kg lub za szt.)
2.Koszt zakupu każdego produktu oraz koszt łączny.
3.Określ ile reszty ci zostanie. Pamiętaj aby artykuły, które kupisz były zdrowe i pożywne.
Wszystkie zapiski zapisz w zeszycie lub na komputerze i prześlij na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. (Najpóźniej do 3.04).
TEMAT:Szacowanie wyników działań na ułamkach dziesiętnych. (KL VA 31.03 ) (KL.VB 1.04).
W życiu codziennym często nie trzeba wykonywać dokładnych rachunków.Czasem wystarczy oszacować wynik działania
czyli określić, mniej czy więcej.Przeczytaj tekst z str169 i wykonaj zadania 1.str 169 , zad.2,3 str.170.
Swoje wyniki możesz sprawdzić na kalkulatorze, chętni mogą wykonać dodatkowe ćwiczenia z str.77 i 78-zeszyt
ćwiczeń.
TEMAT:Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych.(KL.VA 1.04,3.04,6.04) (KL.VB 2.04,3.04,7.04).
Przypomnij sobie jak zamieniamy ułamki dziesiętne na zwykłe.Jeśli chodzi o ułamki zwykłe są to dwa sposoby:
1.Rozszerzając do mianownika 10,100,1000(ale niektóre)
2.Dzieląc licznik przez mianownik.
UWAGA:Nie każdy, ułamek zwykły można zmienić na ułamek dziesiętny np.1/3 , 2/7 ,5/6 .
Warto zapamiętać: 1/2=0,5 , 1/4=0,25 , 1/5=0,2 , 3/4=0,75 , 1/8=0,125.
Zadania i ćwiczenia na które masz czas do 7.04:
ćw.1,2,3,4 str.78 , ćw.5,6,7,8 str 80-zeszyt cwiczeń oraz zad.1,2 str.172 podręcznik.-
W tych zadaniach oblicz najwygodniejszym sposobem czyli w jednych przykładach pracując na ułamkach zwykłych
a w innych na dziesiętnych.
TEMAT:Powtórzenie wiadomości z dz."Ułamki dziesiętne".(VA 7 i 8.04 ) (VB- 8.04)
Materiał do powtórzenia:
1.Zapisywanie ułamków dziesiętnych.
2.Porównywanie ułamków dziesiętnych.
3.Zamiana jednostek długości i masy.
4.Działania na ułamkach dziesiętnych(pamięciowo)
-dodawanie
-odejmowanie
-mnożenie
-dzielenie
5.Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych
-zamiana ułamków zwykłych na dziesiętne i odwrotnie
Pamiętajcie że możecie korzystać z epodręczników!Sprawdzian z tego działu będzie po świętach.
Jeśli macie pytanie to piszcie lub dzwońcie.
Zdrowych i wesołych świąt.
Drodzy rodzice i uczniowie jeśli macie pytania możecie się ze mną skontaktować pod e-mailem " Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript." lub telefonicznie 695-955-611 . Z pozdrowieniami R.Purgał 
Klasa VC
Matematyka:
Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków o tych samych mianownikach – powtórzenie wiadomości.
Proszę Rodzica o pomoc w realizacji tego materiału.
Proszę zajrzeć na strony podane poniżej i poćwiczyć rozwiązywanie działań na ułamkach zwykłych (przy trudniejszych przykładach można korzystać z liczydła albo kalkulatora; zapis 34/55 oznacza ułamek zwykły, który w liczniku ma liczbę 34 a w mianowniku 55):
https://szaloneliczby.pl/dodawanie-ulamkow-o-tym-samym-mianowniku/
https://szaloneliczby.pl/odejmowanie-ulamkow-o-tym-samym-mianowniku/
Można spróbować również rozwiązać przykłady z matzoo.pl, ale mogą być przykłady, gdzie wynik trzeba skrócić (skracanie ułamków polega na podzieleniu licznika i mianownika- góry i dołu- przez tę samą liczbę), ale tutaj przydałaby się pomoc Rodzica.
http://matzoo.pl/klasa4/dodawanie-ulamkow-o-tych-samych-mianownikach_21_76
http://matzoo.pl/klasa4/odejmowanie-ulamkow-o-tych-samych-mianownikach_21_77
Mój mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Proszę również zachęcać ucznia do nauki tabliczki mnożenia, przykład strony:
https://szaloneliczby.pl/tabliczka-mnozenia-do-20-test-wyboru/

Data: 30.03.2020
Temat: Proste prostopadłe i proste równoległe.
Proszę, aby uczeń obejrzał sobie poniższe filmiki:
https://pistacja.tv/film/mat00197-punkt-odcinek-prosta-polprosta?playlist=127
https://pistacja.tv/film/mat00198-proste-rownolegle-i-prostopadle?playlist=127
Proszę o przygotowanie sobie linijki, ekierki i ołówka, a następnie rysujemypunkt A, odcinek BC, prostą k, półprostą o początku w punkcie D. Proszę, aby uczeń przyswoił sobie pojęcia, które dzisiaj poznał.

Data:01.03.2020
Temat: Proste prostopadłe i proste równoległe.
Zaczynamy od obejrzenia filmików:
https://pistacja.tv/film/mat00199-rysowanie-prostych-prostopadlych-za-pomoca-linijki-i-ekierki?playlist=127
https://pistacja.tv/film/mat00200-rysowanie-prostych-rownoleglych-za-pomoca-linijki-i-ekierki?playlist=127
Proszę spróbować narysować proste prostopadłe i proste równoległe za pomocą linijki, ekierki i ołówka ( instrukcja rysowania znajduje się również na stronie 104 w podręczniku).

KLASA VD
Temat: Mnożenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne. (25.03) 
Przypomnij sobie tabliczkę mnożenia a następnie przeczytaj tekst ze str,160. Wykonaj następujące zadania 2,3,4 str.160.
Temat: Mnożenie ułamków dziesiętnych (26.03) 
Przeczytaj tekst ze strony 162 i wykonaj zadania 1 str.162 w pamięci i 2 str.163 pisemnie. 
Bardzo proszę rodzica o pomoc w nauce.  

TEMAT:Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne.(1.04)
Przypomnij sobie zasady dzielenia pisemnego.Przeanalizuj przykłady z str.164.Wykonaj zadania 1 str.125(w
pamięci) i 2,3 str.135(pisemnie) .
TEMAT:Dzielenie ułamków dziesiętnych.(2.04)
Gdy obliczamy iloraz dwóch ułamków dziesiętnych, najpierw mnożymy dzielną i dzielnik przez 10,przez 100, przez 1000
itd. tak , aby dzielnik stał się liczba naturalną. Następnie wykonujemy dzielenie:
Przykład: 3,6:0,6= 36:6=6
1,2:0,03= 120:3=40
Wykorzystując tą zasadę wykonaj zad.1 str.167 i zad 2 str.168 pisemnie.
TEMAT: Szacowanie wyników działań na ułamkach dziesiętnych. (8.04)
W życiu codziennym często nie trzeba wykonywać dokładnych rachunków.Czasami wystarczy oszacować wyniki działania
czyli określić mniej czy więcej. Przeczytaj tekst z str.168 i wykonaj zad.1 str 169 oraz zad.2 i 3 str.170.
Swoje wyniki możesz sprawdzić na kalkulatorze.Zachęcam do korzystania z epodręczników.
W razie pytań proszę pisać lub dzwonić
Życzę zdrowych i wesołych świąt .
Drodzy rodzice i uczniowie jeśli macie pytania możecie się ze mną skontaktować pod e-mailem " Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript." lub telefonicznie 695-955-611 . Z pozdrowieniami R.Purgał 
Biologia
Klasa V a ,b ,c (23.03-27.03)
Lekcja  Dziennik hodowli roślin
Uzupełnij swój dziennik obserwacji, zobaczy czy wpisałaś/eś wszystkie daty. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami zapisów z obserwacji dokonujemy co 3 dni, zapisuj zmiany w wyglądzie rośliny. Jeżeli Twoja roślina zgniła, załóż nowa hodowlę.

V a -02.042020
V b –31.032020
W zeszycie napiszcie sobie temat lekcji i datę
Lekcja . Pęd. Budowa i funkcje łodygi
Na lekcji poznamy budowę i funkcję łodygi.
Korzystając z podręcznika str.102 i e-podreczniki.pl
https://epodreczniki.pl/a/lodyga/DDyUpE14m
Narysuj swoją roślinę i podpisz elementy jej budowy. Wykonaj ćwiczenie 1 str.105 - odpowiedź przyślij na adres mailowy .
https://wordwall.net/pl/resource/425108/budowa-fasoli
W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


WDŻ
V a – 23.03.2020

V b – 24.03.2020

Temat zajęć: Poszukiwany przyjaciel
Realizując ten materiał pomyślcie o swoich przyjaciołach, skontaktujcie się z nimi i zapytajcie jak się mają Jak sobie radzą w tym szczególnym dla nas czasie?
Każdy chce mieć przyjaciela! To właśnie przyjaciele są tymi, którzy znają nas najlepiej.
Obejrzyj teraz krótkie filmiki-bajki o przyjaźni:
„Owca w internecie –tysiąc przyjaciół” https://www.youtube.com/watch?v=oGQGk4HyLqw
„Owca w internecie –tajemniczy przyjaciel” https://www.youtube.com/watch?v=IWHkC09L-U8A
W zeszycie ćwiczeń napisz: Swój przepis na zdobycie przyjaciela

V a, c d – 30.03.2020
V b – 03.04.2020
Temat zajęć: Mądry wybór w świecie gier
Jestem uzależniony od gier
https://www.youtube.com/watch?v=LSdxt-Jny_0
321 Internet - Znajomi nieznajomi
https://www.youtube.com/watch?v=QPv4YtB-78E
Z rodzeństwem lub rodzicami zagrajcie w grę planszową. Udanej zabawy!
Kontakt Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Geografia
Temat: Pierwsze podróże geograficzne
Przyczyny wypraw geograficznych
- nowa technika żeglarska
- chęć sprowadzenia przypraw bez pośredników
- trudność w handlu z Indiami po opanowaniu bliskiego wschodu przez Turków
- zakończenie w XV w. wojen prowadzonych na płw. Pirenejskim o wyzwolenie ziem zajętych przez Arabów
- krążące w Europie opowieści o skarbach dalekiego wschodu
Horyzont geogr. mieszkańców Europy
- do poznania innych krajów przyczyniły się pielgrzymki wiernych do miejsca kultu religijnego.
- najsłynniejszym podróżnikiem europejskim był Marco Polo
- w przededniu wielkich odkryć geograficznych znajomość świata przez Europejczyków nie wykraczała poza kulę wschodnią.
Przeczytać materiał zamieszczony w podręczniku str. 91-97
Linki do wykorzystania:
https://epodreczniki.pl/a/wielkie-odkrycia-geograficzne/DDKT9XZpB
https://www.wielcyodkrywcy.pl/wielkie-odkrycia-geograficzne.html
KARTA PRACY – uzupełnij strony 49-50

30 marca 2020 r.

Temat: Pogoda a klimat
Na tej lekcji dowiem się, na czym polega różnica między pogodą a klimatem, poznam elementy określające ich stan.
Pogoda a klimat
Zanotuj w zeszycie: co to jest pogoda i klimat.

Materiał do zajęć:

https://epodreczniki.pl/b/czym-jest-pogoda-a-czym-klimat/PZEzm0e0V

Dla chętnych:

https://www.youtube.com/watch?v=f9WrZCiv4uU

Praca domowa

Wykonaj klimatogram do 6 kwietnia 2020 r. (przykład znajduje się w podręczniku str. 103)

Zdjęcie pracy proszę przesłać na Messenger lub adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

6 kwietnia 2020 r.

Temat: Strefy klimatyczne i strefy krajobrazowe

Dowiem się co to są strefy klimatyczne i strefy krajobrazowe.

Materiał do zajęć:

https://epodreczniki.pl/a/strefy-krajobrazowe-ziemi/DZKvqHZK2

Praca domowa

Wykonaj poniższe zadania, wpisz imię i nazwisko oraz cyfrę 5

Linki do zadań:

https://wordwall.net/play/894/134/145

https://wordwall.net/play/710/269/3505

Możliwość pracy na stronie www.quizlet.com

Link dołączenia do klasy https://quizlet.com/join/dNy4f9xBR



Język niemiecki

1. Trenujemy odmianę czasowników nieregularnych essen, lesen, sehen, sprechen, fahren, laufen, schlafen
2. Trenujemy słowictwo dotyczące pogody i czynności wykonywanych zimą
Klasy 5 i 6 korzystają ze strony www. szlifuj swój niemiecki , tam wybiera się stronę startową a na niej listę zagadnień, potem interesujące nas zagadnienie np. czasowniki modalne, odmiana czasowników regularnych czy inne i tam są dostępne ćwiczenia, każde wykonane ćwiczenie zapisujemy w zeszycie.

Klasa Va

1.04.2020
Temat: Zu viel Sonne? /Za dużo słońca?/
1. Poznajemy słownictwo związane ze spędzaniem czasu wolnego w czasie wakacji w różnych miejscach.
Uczniowie czytają teksty umieszczone pod tematem lekcji w podręczniku i dopasowują do tekstu odpowiednie pocztówki.
2. Następnie zapisują w zeszycie słownictwo:
1. am Strand liegen/sein/spielen- leżeć/być/bawić się na plaży
2. Sandburgen bauen- budować zamki z piasku
3. Wasserball spielen- grać w piłkę wodną
4. in der Sonne liegen- leżeć w słońcu
5. wandern
6. klettern- wędrować
7. furchtbar-okropnie
8. am Meer- nad morzem
9. im Gebirge- w górach
10. segeln- żeglować
11. Kanu fahren- pływać kajakiem
12. reiten- jeździć konno
13. am See- nad jeziorem
14.schwimmen- pływać
15. baden- kąpać się
3. Zapisane słownictwo wpisują do tabelki, dzieląc je na odpowiednie kategorie:

am Meer

im Gebirge

am See

1.

2.

3.

4.

1.

2.

3.

4.

1.

2.

3.

4.

  1. 4. Uczniowie zapoznają sie z gramatyką w zadaniu 25a- zaimek man i wykonują ćwiczenie:
    Dopisz odpowiednią końcówkę czasownika:
    1. Im Sommer lieg....... man in der Sonne.
    2. Am Strand bau........ man Sandbugen.
    3. Im Gebirge wander........ man und man kletter.........
    4. Am See fӓhr......... Kanu.
    5. Man schwimm........... am Meer.
    5. Po wykonaniu zadań uczniowie trenują poznane słownictwo.

3.04.2020
Temat: Ich verbringe gern meine Sommerferien am Meer/im Gebirge/am See/ Spędzam chętnie wolny czas ......

Uczniowie wykonują kolaż przedstawiający gdzie spędzają swój wolny czas i jakie czynności się tam wykonuje. W kolażu proszę także umieścić jaka w tym miejscu jest pogoda. Kolaż ma się odnieść do poprzedniego tematu i słownictwa. Zdjęcie prac wysyłamy do oceny na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 6 kwietnia. W temacie maila proszę wpisać kolaż klasa Va.

8.04.2020
Temat: Ostern/ Wielkanoc
W ramach lekcji śwątecznej zapisujemy w zeszycie słówka związane ze Świętami Wielkiej Nocy:
1. das Ostern- Wielkanoc
2. der Osterhase- zajączek wielkanocny
3. das Osterei, die Ostereier- pisanka/ jajko wielkanocne
4.der Frühling- wiosna
5. die Eier bemalen- malować jajka
6. die Eier im Garten verstecken- chować jajka w ogrodzie
7. der Ostersonntag- niedziela wielkanocna
8. der Karfreitag- Wielki Piątek
9. der Gründonnerstag- Wielki czwartek
10. das Kӧrbchen- koszyczek
11. frohe Ostern- wesołych świąt
Uczniowie trenują słownictwo i wykonują ćwiczenia udostępnione dla nich na platformie Quizlet.com, dołączają tam do klasy 5ab!
W razie pytań proszę się kontaktować poprzez messeger lub adres mailowy.

Powodzenia i miłej zabawy!

Klasa Vb

30.03.2020
Temat: Zu viel Sonne? /Za dużo słońca?/
1. Poznajemy słownictwo związane ze spędzaniem czasu wolnego w czasie wakacji w różnych miejscach.
Uczniowie czytają teksty umieszczone pod tematem lekcji w podręczniku i dopasowują do tekstu odpowiednie pocztówki.
2. Następnie zapisują w zeszycie słownictwo:
1. am Strand liegen/sein/spielen- leżeć/być/bawić się na plaży
2. Sandburgen bauen- budować zamki z piasku
3. Wasserball spielen- grać w piłkę wodną
4. in der Sonne liegen- leżeć w słońcu
5. wandern
6. klettern- wędrować
7. furchtbar-okropnie
8. am Meer- nad morzem
9. im Gebirge- w górach
10. segeln- żeglować
11. Kanu fahren- pływać kajakiem
12. reiten- jeździć konno
13. am See- nad jeziorem
14.schwimmen- pływać
15. baden- kąpać się
3. Zapisane słownictwo wpisują do tabelki, dzieląc je na odpowiednie kategorie:

am Meer

im Gebirge

am See

1.

2.

3.

4.

1.

2.

3.

4.

1.

2.

3.

4.

  1. 4. Uczniowie zapoznają sie z gramatyką w zadaniu 25a- zaimek man i wykonują ćwiczenie:
    Dopisz odpowiednią końcówkę czasownika:
    1. Im Sommer lieg....... man in der Sonne.
    2. Am Strand bau........ man Sandbugen.
    3. Im Gebirge wander........ man und man kletter.........
    4. Am See fӓhr......... Kanu.
    5. Man schwimm........... am Meer.
    5. Po wykonaniu zadań uczniowie trenują poznane słownictwo.

3.04.2020
Temat: Ich verbringe gern meine Sommerferien am Meer/im Gebirge/am See/ Spędzam chętnie wolny czas ......

Uczniowie wykonują kolaż przedstawiający gdzie spędzają swój wolny czas i jakie czynności się tam wykonuje. W kolażu proszę także umieścić jaka w tym miejscu jest pogoda. Kolaż ma się odnieść do poprzedniego tematu i słownictwa. Zdjęcie prac wysyłamy do oceny na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 6 kwietnia. W temacie maila proszę wpisać kolaż klasa Vb.

6.04.2020
Thema: Grammatik ist okay.
Uczniowie trenują słownictwo z poprzedniej lekcji oraz gramatykę /zaimek man/ rozwiązując w zeszycie ćwiczeń po tematem Zu viel Sonne? następujące ćwiczenia: 34,35,36,41,38,39
Jedno wybrane ćwiczenie zapisują w zeszycie.

8.04.2020

Temat: Ostern/ Wielkanoc
W ramach lekcji śwątecznej zapisujemy w zeszycie słówka związane ze Świętami Wielkiej Nocy:
1. das Ostern- Wielkanoc
2. der Osterhase- zajączek wielkanocny
3. das Osterei, die Ostereier- pisanka/ jajko wielkanocne
4.der Frühling- wiosna
5. die Eier bemalen- malować jajka
6. die Eier im Garten verstecken- chować jajka w ogrodzie
7. der Ostersonntag- niedziela wielkanocna
8. der Karfreitag- Wielki Piątek
9. der Gründonnerstag- Wielki czwartek
10. das Kӧrbchen- koszyczek
11. frohe Ostern- wesołych świąt
Uczniowie trenują słownictwo i wykonują ćwiczenia udostępnione dla nich na platformie Quizlet.com, dołączają tam do klasy 5ab!
W razie pytań proszę się kontaktować poprzez messenger lub adres mailowy.

Powodzenia i miłej zabawy!


Technika

od 23.03
1. Podstawowe manewry na drodze-włączanie do ruchu, zmiana pasa ruchu, zmiana kierunku jazdy, omijanie, wyprzedzanie, wymijanie, włączanie się do ruchu.
Uczniowie klasy 5a i 5b korzystają ze strony brd.edu.pl, znajdują się tam wszystkie potrzebne zagadnienia. Wykonują w zeszycie notatki odnośnie manewrów.
Kontakt z nauczycielem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Klasa 5a
3.04.2020
Temat: Pierwszeństwo przejazdu na skrzyżowaniach. Skrzyżowania ze znakami pionowymi.
Uczniowie korzystają ze strony brd.edu pl, zapoznają sie z rodzajami skrzyżowań
(skrzyżownie drogi z pierwszeństwem z drogą podporządkowaną, skrzyżowanie dróg
równorzędnych) oraz zasadami regulującymi kolejność przejazdu na skrzyżowaniach.
Trenują w dalszym ciągu znajomość znaków drogowych. Z tematu lekcji robią w zeszycie
notatkę i rozwiązują dostępny na stronie brd.edu.pl test. Uwaga- wynik testu wysyłają
nauczycielowi.
Praca dodatkowa
Chętni uczniowie mogą wykonać pracę związaną ze Świętami Wielkanocnymi (stroik,
zajączka, jajko itp.) dowolną techniką. Zdjęcie pracy wysyłamy na adres
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 9.04.2020r.
Klasa 5b
3.04.2020
Temat: Pierwszeństwo przejazdu na skrzyżowaniach. Skrzyżowania ze znakami drogowymi.
Uczniowie korzystają ze strony brd.edu pl, zapoznają sie z rodzajami skrzyżowań
(skrzyżownie drogi z pierwszeństwem z drogą podporządkowaną, skrzyżowanie dróg
równorzędnych) oraz zasadami regulującymi kolejność przejazdu na skrzyżowaniach.
Trenują w dalszym ciągu znajomość znaków drogowych. Z tematu lekcji robią w zeszycie
notatkę, wykonują dostępne w zasobach strony ćwiczenia i rozwiązują dostępny na
brd.edu.pl test. Uwaga- wynik testu wysyłają nauczycielowi.
7.04.2020
Temat: Skrzyżowanie o ruchu kierowanym
Uczniowie korzystają ze strony brd.edu pl, zapoznają się z sygnałami dawanymi przez osoby
kierujące ruchem. Wykonują dostępne w zasobach strony ćwiczenia. Robią notatki w
zeszycie.
Praca dodatkowa
Chętni uczniowie mogą wykonać pracę związaną ze Świętami Wielkanocnymi (stroik,
zajączka, jajko itp.) dowolną techniką. Zdjęcie pracy wysyłamy na adres
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 9.04.2020r.

Informatyka kl.Va, Vb, Vc, Vd

Temat: Przygotowanie filmu przygodowego.(od 23.03.)

Proszę o pobranie i zainstalowanie programu Pivot z poniższej strony:

https://pivotanimator.net/Download.php

Następnie proszę o przygotowanie krótkiej animacji w programie PIVOT:

Film ukazujący lot patyczaka balonem. Zbuduj potrzebne elementy, dodaj je do animacji i zmodyfikuj w zależności od potrzeb. Pracę zapisz pod nazwą lot_balonem.

Czas wykonania: tydzień.
Proszę Rodziców o pomoc w pobraniu i zainstalowaniu programu. Dzieci poznały program na zajęciach.
Informacja dla Rodziców:
• w razie pytań proszę pisać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
• proszę o zainstalowanie programu PIVOT; link jest powyżej;
• proszę o przesłanie tych prac na mojego maila, ponieważ będą ocenione.

02, 03.04.2020
Temat: Prezentacja w MS Power Point – powtórzenie.
Program poznaliśmy na zajęciach i dzisiaj trochę sobie go powtórzymy.
Proszę Was moi Drodzy o wykonanie prezentacji w Power Point lub innym programie do tworzenia prezentacji (proszę o wiadomość, jeśli nie macie takiej możliwości).
Temat: Mój ulubiony aktor/piosenkarz/sportowiec. Wybierz opcję dogodną dla Ciebie. Prezentacja ma zawierać 6-9 slajdów. Proszę, aby zawierała przejścia automatyczne między slajdami, slajd początkowy z autorem i tytułem prezentacji, slajd końcowy, zdjęcia i tekst, animacje do tekstów i obrazów. Obrazy możesz pobrać z internetu, ale umieść pod nimi źródło (adres strony, z której pochodzą).
Czas wykonania: tydzień. Pracę wysyłamy na mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Osoby, które jeszcze nie przesłały zadania z poprzedniego tygodnia, proszę o niezwłoczne wykonanie tego zadania i przesłanie go na mojego maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Informatyka kl. Vc

Proszę Rodziców o pomoc w pobraniu i zainstalowaniu programu PIVOT (link

https://download.komputerswiat.pl/grafika-i-fotografia/grafika-i-animacja/pivot-animator

lub https://pivotanimator.net/Download.php )

Uczeń poznał podstawy działania tego programu. Proszę, aby spróbował zrobić krótką animację przedstawiającą spacer). Jeżeli się uda wykonać zadanie, pracę proszę przysłać pod adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . W razie wątpliwości proszę o wiadomość. Praca będzie oceniona. Czas wykonania: tydzień.

Poniżej link do strony, która może pomóc w tworzeniu animacji:

https://www.youtube.com/watch?v=rrQzM5t8CrE&list=PLUcQ-z6ZX807WV84O8oVvCWLFfXcCKKsq&index=6

Plastyka
Zapoznaj się z instrukcją i wykonaj stroik wielkanocny ze słoika
http://mamarak.pl/2016/03/dekoracje-wielkanocne-diy-w-sloiku/
.26.03.2020 Temat: Zwierzęta w ruchu
- do wyboru: 1) wykonaj zadanie ze str.49 w podręczniku lub
2) wykonaj pracę pt. „Zwierzęta w ruchu” według własnego pomysłu i ulubioną techniką

02.04.2020   Płaskorzeźba z wykorzystaniem różnych faktur

  • przeczytaj w podręczniku na str.29 fragment „Ciekawi sztuki” i wykonaj ćwiczenie opisane pod spodem

Rodzice i uczniowie mogą kontaktować się lub przesyłać prace na podany adres e-mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Muzyka
1. Proszę o wysłuchanie utworu Ludwika van Beethovena „Sonata fortepianowa nr 14 cis-moll, op.27 nr 2 część presto ogitato.
Na podstawie wysłuchanego fragmentu spróbuj wyjaśnić określenie tempa – presto.
Swoją odpowiedź zapisz w zeszycie pod tematem lekcji: Muzyka o damach i dla dam.
2. Wybierz dowolny taniec dworski, wysłuchaj jego fragment, a następnie zastanów się jakie instrumenty są charakterystyczne dla wybranego fragmentu.



W ramach krótkiego powtórzenia z muzyki, proszę o uzupełnienie karty pracy, następnie odesłanie jej na podany adres emeilowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 03.04.2020r. Inf. do uzupełnienia karty znajdują się w zeszycie do nut.
Karta pracy
Dźwięki gamy dobrze znamy
1. Uzupełnij tekst podanymi wyrazami: klucze wiolinowe, takty, takt 2/4, takt 3/4, takt 4/4,
Są to klucze muzyczne. Otwierają pięciolinię – to klucze...................................
Pięciolinia podzielona jest na …............................czyli pokoiki, w których mieszkają nuty. W tym pokoiku mieszkają 3 ćwierćnuty, to...................................W tym pokoiku mieszkają 2 ćwierćnuty, to .......................W tym pokoiku mieszkają 4 ćwierćnuty, to …...................................
2. Wypisz poznane nazwy literowe i solmizacyjne gamy C-dur:
a) nazwy literowe........................................................................................................
b) nazwy solmizacyjne...............................................................................................

3. Napisz znak graficzny poszczególnych wartości nut:
- cała nuta -
- półnuta -
- ćwierćnuta -
- ósemka -

30.03-3.04.2020r.

Temat lekcji: Pod batutą dyrygenta.

Pod tematem lekcji bardzo proszę o napisanie lub wydrukowanie i wklejenie do zeszytu krótkiej notatki, a następnie przeczytanie jej kilkakrotnie. W celu utrwalenia wiadomości proszę o uzupełnienie ćwiczenia znajdującego się pod notatką. ( Notatka do przepisania lub wydrukowania znajduje się poniżej)

            Orkiestra to wieloosobowy zespół instrumentalny wykonujący utwory muzyczne pod kierunkiem dyrygenta. Współczesna orkiestra symfoniczna składa się z 4 grup instrumentalnych:

  1. a) instrumentów smyczkowych ( I skrzypce, II skrzypce, altówki, wiolonczele, kontrabasy)
  2. b) instrumentów dętych drewnianych ( flety, oboje, rożek angielski, klarnety, fagoty)
  3. instrumentów dętych blaszanych ( trąbki, rogi, puzony, tuba)
  4. d) instrumentów perkusyjnych ( kotły, talerze, werbel, bęben, ksylofon, trójkąt, gong i inne)

Przed zespołem znajduje się miejsce dla dyrygenta, który kieruje całym zespołem.Jest on odpowiedzialny za przygotowanie i prowadzenie koncertu. Stojąc naprzeciwko muzyków, za pomocą umownych ruchów rąk i batuty, wskazuje wejście kolejnych instrumentów, tempo i dynamikę utworu. Dyrygent podczas koncertu korzysta z partytury – nut z rozpisanymi głosami wszystkich instrumentów grających w utworze. Inną ważną osobą w orkiestrze jest koncertmistrz, zazwyczaj pierwszy skrzypek, który reprezentuje muzyków całej orkiestry. Główną siedzibą orkiestry symfonicznej jest filharmonia, gdzie odbywają się próby i koncerty muzyków.

                                    Ćwiczenie potwierdzające zrozumienie trści programowych lekcji.

( Poniższe ćwiczenie proszę zapisać w zeszycie. Przypominam, że po powrocie do szkoły zeszyty do nut będą podlegały sprawdzeniu i ocenie. Zatem proszę o systematyczne uzupełnianie.)

     Spośród wyrazów wybierz i podkreśl te, które kojarzą ci się z orkiestrą. Wyjaśnij ich znaczenie:

            RAP                 FILHARMONIA             DYRYGENT                     CHOREOGRAF

    

           PARTYTURA                       KONCERTMISTRZ            SCENOGRAFIA    

            Życzę owocnej pracy. W razie pytań proszę o kontakt Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

            Do końca tygodnia czekam na zaległe karty pracy, które oczywiście podlegają ocenie. Karty     pracy proszę podpisać, a także podać klasę.  Każdy uczeń otrzyma informaję zwrotną na  temat swojej pracy. Karty proszę przesyłać na podany adres e – mailowy lub poprzez   media społecznościowe.

            Pozdrawiam.

            Kurzydlak Emilia.

Klasy V – 6.04-8.04.2020r.

Kochani! Na początek bardzo dziękuję za udaną współpracę. Cieszę się, że notatki pobieracie i uzupełniacie systematycznie w zeszytach. Karty pracy prawie wszystkie zostały wypełnione bardzo dobrze i wysłane na podany adres e-mailowy. Przypominam, (dla tych, którzy jeszcze nie odesłali kart pracy), iż adres e - mailowy uległ zmianie, tj. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wszystkie pytania oraz karty pracy od 6.04.2020r. proszę kierować pod wskazany adres.

Pozdrawiam.

Kurzydlak Emilia.

Temat lekcji: Melodie z różnych stron świata.

Pod tematem lekcji bardzo proszę o napisanie lub wydrukowanie i wklejenie do zeszytu krótkiej notatki.

            Każdy rodzaj muzyki, czy poszczególne utwory mogą być charakterystyczne dla danego kraju. Przykładem utworu, który znany jest na cały świat może być „Kalinka” - oparta na rosyjskiej melidii ludowej. Początek utworu wykonywany jest wolno, następnie czybciej, aż do bardzo żywego tempa. Innym przykładem popularnej melodii amerykańskiej jest „Zuzanna” - utwór znany i lubiany w przez słuchaczy, w charakterze muzyki country. Muzyka country ma wielu fanów nie tylko w Ameryce Północnej. W naszym kraju, co roku, odbywa się międzynarodowy Piknik Country w Mrągowie, gdzie zbierają się sympatycy tej muzyki. Melodie z różnych stron świata mogą być reprezentowalne przez właściwe style muzyczne,np.

  • walc
  • tango
  • foxtrot
  • samba
  • rumba
  • cza-cza
  • polka
  • marsz




WYCHOWANIE FIZYCZNE
KLASA V ( grupa dziewcząt)
24.03.,25.03.,27.03.
Zestaw ćwiczeń ogólnorozwojowych .
Ćwiczenia wzmacniające różne partie mięśni.
Drodzy uczniowie! W sytuacji,gdy nie możemy uczęszczać do szkoły i spotykać się na zajęciach wychowania fizycznego,mam dla Was propozycję internetowych lekcji wychowania fizycznego, przygotowanych przez RMF 4RT GLADIATORS pt."Domowe lekcje WF". Są to ćwiczenia ,które bez problemu możecie wykonać w domu.Zarówno rozgrzewka,ćwiczenia,jak i rozciąganie kończące zajęcia są dostosowane do Waszych możliwości. Podczas zajęć trener wyjaśni Wam istotę treningu,przeprowadzi rozgrzewkę i przejdzie do szeregu ćwiczeń, które mają być przede wszystkim rozrywką i oderwaniem od codziennej rutyny.Każdy bez problemu poradzi sobie z tą lekcją wychowania fizycznego.
Internetowe lekcje WF przeprowadzane będą w poniedziałki, środy, i piątki o godzinie 16 -tej.
Podaję link https://youtu.be/8MIm0r9_Y0A
Gdyby ta forma Wam nie odpowiadała, zachęcam do korzystania z innego rodzaju ćwiczeń np.Lekcje WF w domu.Zagraj i ćwicz.
Podaję link https://damianrudnik.com/lekcja-wf-w-domu-zagraj-i-cwicz-podstawowka-i-liceum/
Serdecznie Was pozdrawiam, zachęcam do aktywności fizycznej i do systematycznego korzystania z zaproponowanych form zajęć.
W razie pytań podaję e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Elżbieta Stefańska

Klasa VAB (grupa dziewcząt)
30.03.,31.03.,03.04
Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej .
Wzmacnianie określonych partii mięśni.
Zapoznanie z prawidłowymi zasadami żywieniowymi.
Witam Was serdecznie!
Oto zestaw ćwiczeń do wykonania na ten tydzień. Pamiętaj dostosuj strój do zajęć ruchowych wykonywanych w pomieszczeniu.
Zaproponowane ćwiczenia pomogą prawidłowo rozwijać się mięśniom i pozytywnie wpłyną na samopoczucie. Jeśli masz siłę zrób 3 serie, ale jak zrobisz jedną, też będzie super!
Proszę o skopiowanie linku i wklejenie do przeglądarki.
https://youtu.be/VNtWgtAf8Pc
Przygotowałam dla Was również informacje z edukacji zdrowotnej.
Zapoznajcie się z ciekawymi materiałami, które dotyczą bardzo ważnego aspektu Waszego codziennego życia ,a mianowicie...Zdrowia !
Przesyłam Wam prezentację dotyczącą zbilansowanej diety czyli- talerz zdrowia- skuteczne
narzędzie,aby Twoje ciało dobrze się miało !!
Zapoznajcie się ze slajdami od 1-20, a w następnym tygodniu otrzymacie zadanie do wykonania na podstawie tej prezentacji.
https://docplayer.pl/16669328-Talerz-zdrowia-skuteczne.html
Życzę powodzenia i zachęcam do systematycznych ćwiczeń.
W razie pytań, podaję numer telefonu 660-518-507 i e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


KLASA V (GRUPA CHŁOPCÓW)

Kochani uczniowie, lekcja wychowania fizycznego w domu to trudna sprawa, ale do wykonania. Kondycja fizyczna jest niezbędna dla naszego ciała i umysłu, dlatego starajcie się ćwiczyć przynajmniej 30 minut dziennie.

Na początek wykonajcie samodzielnie rozgrzewkę, tak jak robimy na lekcji – rozgrzejcie wszystkie partie mięśni. Następnie wykonajcie 5 dowolnych ćwiczeń po 10 powtórzeń z tabelki: https://www.getall.pl/getemail/l.php?id=70453&mid=91985&type=2&subid=18550965&titleid=&l=aHR0cHM6Ly9iZXR0ZXJ3YXkuY29tLnBsL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIwLzAzL0JBWkEtNTAtQ8yBV0lDWkVOzIEueGxzeA

Przesyłam również alternatywną formę ćwiczeń „Lekcje WF w domu. Zagraj i ćwicz.”

Link: https://damianrudnik.com/lekcja-wf-w-domu-zagraj-i-cwicz-podstawowka-i-liceum/

Dla grupy chłopców mam dodatkowe wyzwanie: Ćwiczcie minimum 10 min dziennie. 5min elementy piłkarskie/ 5 min elementy motoryczne

Link:https://coerver.pl/wp-content/uploads/2020/03/COERVER-Home-Booklet.pdf

Nie zapominajcie o zdrowym odżywianiu. Jedzcie dużo owoców i warzyw.

30.03.2020 Temat: Sprawdzamy swoje umiejętności piłkarskie.

Na początek wykonajcie 10-minutową rozgrzewkę następnie proszę Was o wybranie sobie 5 ćwiczeń z piłką i 5 ćwiczeń motorycznych (jeżeli ktoś nie posiada piłki proszę wykonać wszystkie ćwiczenia motoryczne) i ćwiczenie ich przez ok 30min.
Link do ćwiczeń: https://coerver.pl/wp-content/uploads/2020/03/COERVER-Home-Booklet.pdf
31.03.2020 Temat: Edukacja zdrowotna – poznajemy pozytywne i negatywne mierniki zdrowia.
Proszę Was o napisanie krótkiej pracy na dany temat i przesłania jej na Messenger lub na maila do dnia 06.04.2020.
03.04.2020 Temat: Zestaw ćwiczeń ogólnorozwojowych.
Wykonajcie 10-minutową rozgrzewkę, następnie wykonajcie 5 dowolnych ćwiczeń po 10 powtórzeń z tabelki: https://tiny.pl/t3n3q
W razie pytań podaję maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pozdrawiam
Bartłomiej Skowron

Religia
Temat z dn.27.03Szymon z Cyreny-przypadkowy przechodzień.
Zapoznaj się z tekstem biblijnym mówiącym o Szymonie(z podręcznika) Wykonaj 2 dowolne ćwiczenia z tego tematu z zeszytu ćwiczeń.
W przypadku pytań podaje mój tel.502430817
KL.Va
Temat z dn31.03Wizerunek Mistrza-św. Weronika Przeczytaj z podręcznika co o św. Weronice mówi Tradycja. Wykonaj 2 dowolne ćwiczenia z zeszytu cwiczeń.
Temat z dn.3.04Jezus umiera za nas. Poszukaj w dowolnych żródłach piosenki związanej z tematem. Zastanów się nad nią, jeżeli chcesz przepisz fragment do zeszytu.W przypadku pytań proszę o kontakt tel.502430817lub mejlowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
KL.Vb
Temat z dn.30.03Jezus umiera za nas. Poszukaj w dowolnych żródłach piosenki związanej z tematem. Zastanów się nad nią, jeżeli chcesz przepisz fragment do zeszytu.
Temat z dn2.04Wizerunek Mistrza-św. Weronika. Przeczytaj z podręcznika co o św. Weronice mówi Tradycja. Wykonaj 2 dowolne ćwiczenia z zeszytu cwiczeń.W przypadku pytań proszę o kontakt tel.502430817lub mejlowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Rewalidacja (23.03-27.03)
Drogi Rodzicu/Uczniu propozycja aktywności
V d
1. Głośne czytanie zadanej lektury z języka polskiego
2. Ćwiczenie umiejętności pisania w liniach dowolnie wybranego tekstu( 4 zdania).
3. Ułóż puzzle
4. Praca z programem pisupisu.pl i mat zoo.pl
i
V d
30.03.2020 i 02.04.2020 (zagadnienia na 2 godziny)
Zadania rewalidacyjne na ten tydzień, niech dziecko:
1. Pościele samodzielnie łóżko.
2. Przygotuje samodzielnie kanapkę na drugie śniadanie.
3. Pozmywa naczynia.
4. Przyszyje samodzielnie 4 guziki ( materiał, igła, nici ,guziki).
W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

V c
1.Ćwiczenie umiejętności pisania w liniach swojego imienia i nazwiska
2. Ułóż puzzle
3. Praca z programem pisupisu.pl i matzoo.pl
01.04.2020 i 02.04.2020 (zagadnienia na 2 godziny)
Zadania rewalidacyjne na ten tydzień, niech dziecko:
1. Pościele samodzielnie łóżko.
2. Przygotuje samodzielnie kanapkę na drugie śniadanie.
3. Przyszyje samodzielnie 4 guziki ( materiał, igła, nici ,guziki).
Kontakt Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zajęcia korekcyjno- kompensacjne- grupa uczniów z klasy Vab
25.03.
Witam Was serdecznie!
Przygotowałam dla Was ćwiczenie,które musicie przepisać do zeszytu i uzupełnić. Bardzo proszę , przypomnijcie sobie" Rady Kaligrafusa", które poznaliście na wcześniejszych zajęciach.
Pamiętajcie o prawidłowym i dokładnym kreśleniu liter oraz trzymaniu się liniatury. Przed rozpoczęciem pisania, rozćwiczcie rękę,tak jak robimy to na zajęciach(np. kreśląc ósemki w powietrzu).
Ćwiczenie
Uzupełnij puste miejsca w wyrazach:
ko...e ko... (ń ,ni)
mi...e mi... (si, ś )
...astko ...ma (ć,ci)
...wierk ....ano (si,ś)
....rebak ....arno (ź,zi)
...emno goś... (ci,ć)
...eń nie..wie.. (dzi,dź)

Wybierz cztery dowolne wyrazy i napisz z nimi zdania.
Mam prośbę, abyście ćwiczyli głośne czytanie. Postarajcie się codziennie przez 5 minut czytać głośno fragment tekstu z ulubionej książki.POWODZENIA!
W razie pytań,podaję numer telefonu 660-518-507 oraz e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

8.04.
Ćwiczenie
Uporządkuj zdania:
WISI /ŚCIANIE /ABSTRAKCYJNY /NA / OBRAZ /
DZIŚ / PORZĄDEK /MOJEJ / ZROBIĘ / W /SZAFIE /
NA / STOI /KRYSZTAŁOWY /KOMODZIE /WAZON/
LICZY /MARKA / BIBLIOTECZKA /PONAD / STO /KSIĄŻEK/
RODZINA /WOKÓŁ/ CAŁA /SIADA /STOŁU /DUŻEGO/
KONRAD /ZMIENIĆ/ ŁÓŻKO /CHCE /W/ SYPIALNI/
LUBI/SIADAĆ/W/FOTELU/BABCIA/BUJANYM/
ZANIEŚ/STARE/TE/DO /PIWNICY/GAZETY/
MA/NOGI/KRZESŁO/TO/KRZYWE/BARDZO/
Prawidłowo uporządkowane zdania przepisz do zeszytu i prześlij w ciągu 7 dni na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt! 


Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego dla klas piątych od 25. 03. 2020 do 10. 04. 2020 r.

1. Ćwiczenie głośnego czytania: przeczytajcie na głos „Mit o Demeter i Persefonie”.
2. Ćwiczenie pisania: przepiszcie końcowy fragment mitu str.210. od słów „Gdy Persefona wychodziła…” do końca tekstu.
3. Wypiszcie z mitu wyrazy z „ó”.
4. Wypiszcie z mitu wyrazy z „ż” i „rz”.

Kółko polonistyczne dla klas piątych od 25. 03. 2020 do 10. 04. 2020 r.

Tematyka: Wielkanoc tuż, tuż -poznajemy tradycje i obrzędy związane z Wielkanocą.

1. Wielkanoc w literaturze: Maria Dąbrowska „Uśmiech dzieciństwa”
(opowiadanie pt. „Wielkanoc”)
2. Czerpiemy informacje z różnych źródeł: internet, Hanna Szymanderska „Polskie tradycje
świąteczne”, Encyklopedia tradycji polskich pod red. Renaty Hryń- Kuśmierek.
3. Układamy krzyżówkę tematyczną - „Krzyżówka wielkanocna”

Zajęcia z matematyki klasa VA i VB (26.03 i 8.04)
Temat:Działania na liczbach.
W ramach zajęć z matematyki uczniowie,uczestniczący w tych zajęciach proszeni są do ćwiczenia tabliczki mnożenia, rachunków pamięciowych i pisemnego.(dodawanie,odejmowanie,mnożenie,dzielenie)
Proszę o wykonanie tych zadań: 1,2 str.15 , 10 i 11 str.17 , zad.1 str 33, zad.1 str.35, zad 2 str.37.
Pracujcie systematycznie na rozwiązanie tych zadań macie czas do 23.04. Dodatkowo możecie skorzystać z zadać znajdujących się na stronie www.epodreczniki.pl dotyczące tych tematów .







Infolinia dla dzieci

telefon zaufania logo