SP RĘCZNO

Szkoła Ręczno


Aktualizacja od 6 kwietnia 2020r.

06.04 - 08.04 kl.6


Język polski kl. VI a

Dzień dobry! Przedstawione wcześniej zagadnienia do realizacji od 25.03.2020 do 1.04.2020 rozpisałam teraz na poszczególne tematy.

25.03.2020

Temat: „Pan Tadeusz” – koncert Wojskiego.

1.przeczytaj tekst „ kilka słów o lekturze” – podręcznik str. 201;

2.odczytaj fragment Księgi czwartej „Pana Tadeusza” / czytaj wyjaśnienia słów pod tekstem/;

3.uzupełnij kartę pracy, stworzysz plan wydarzeń, zapisz go do zeszytu:

Uporządkuj punkty planu koncertu Wojskiego.

□ Oklaski słuchaczy.

□ Echo i muzyka.

□ Historia łowów opowiedziana dźwiękami rogu.

□ Pierwsze dźwięki muzyki.

□ Opis rogu Wojskiego.

□ Odgłosy zwierząt.

□ Zdziwienie strzelców.

  1. 2. Co się działo, gdy Wojski zaczynał grać na rogu? Wpisz w puste miejsca podane wyrażenia. Pamiętaj o zachowaniu właściwej kolejności.

odgłosy zwierząt, zdziwienie strzelców, echo i muzyka, oklaski słuchaczy, historia łowów opowiedziana dźwiękami rogu

Dźwięki rogu

Wywołane obrazy

1. Pierwsze dźwięki rogu

 
 

2. Drugie zadęcie w róg

 

3. Gra na rogu po raz trzeci

 
 

26.03.2020r.

Temat: Czy łatwo wzbudzić w ludziach zachwyt? – fragment „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza.

1.przypomnij sobie definicje: wyraz dźwiękonaśladowczy, epitet, porównanie str.348;

2.wykonaj w zeszycie zadanie 4 str.203;/ wskazywanie w tekście środków stylistycznych i ich nazywanie/

3.przygotuj afisz i zredaguj zaproszenie – ćw. 10 str.210. /prace będą oceniane/

27.03.2020

Temat: J.R.R. Tolkien, jego dzieło i nasze pomysły.

1.odczytaj informacje o autorze i lekturze – podręcznik str.208, zrób w zeszycie notatkę;

2.uzupełnij kartę pracy /schemat fabuły/:

Uporządkuj fragmenty tekstu, nawet jeżeli go jeszcze nie czytałeś. Wykorzystaj własną pomysłowość oraz logiczne myślenie. Rozwiązując problem, wykorzystaj schemat porządkowania wydarzeń: przedstawienie bohatera / 1/– wyjście z domu/2/ – przygoda /3/– przemiana bohatera/4/ – powrót do domu /5/

 

 

„Tak oto śnieg spada po ogniu, a nawet smoki nie unikną końca – rzekł Bilbo i odwrócił a plecami do kraju przygód. Krew Tuków znużyła się, krew Bagginsów z każdym dniem wzbierała silniej w jego żyłach. – Teraz marzę już tylko o moim wygodnym fotelu – powiedział Bilbo”.

 

„Mój kochany Bilbo! – rzekł. – Co się z tobą stało? Nie poznaję dawnego hobbita”.

 

„Teren zaczął się wznosić stopniowo, a hobbit miał wrażenie, że jednocześnie ogarnia ich coraz głębsza cisza. Ptaki pomilkły, sarny zniknęły, nawet królików nie było nigdzie widać. Po południu dotarli na próg Mrocznej Puszczy i popasali niemal w cieniu drzew rosnących na jej skraju. Pnie miały grube i sękate, konary pokrzywione, liście ciemne i długie. Bluszcz oplatał je i słał się wokół po ziemi”.

 

„[…] świadomość, że zabił olbrzymiego pająka i że zrobił to zupełnie sam, w ciemnościach, bez pomocy czarodzieja, krasnoludów czy kogokolwiek w świecie – jakoś dodała panu Bagginsowi otuchy. Nowy duch w niego wstąpił, mimo pustki w brzuchu poczuł się mężniejszy, bardziej bojowy, gdy otarłszy o trawę ostrze miecza chował go znów do pochwy”.

 

„Hobbici są – czy może byli – małymi ludźmi, mniejszymi od krasnoludów – różnią się też od nich tym, że nie noszą brody – lecz znacznie większymi od liliputów. Nie uprawiają wcale albo prawie wcale czarów, z wyjątkiem chyba zwykłej, powszedniej sztuki, która pozwala im znikać bezszelestnie i błyskawicznie, kiedy duzi, niemądrzy ludzie, jak ty i ja, zabłądzą w ich pobliże, hałasując niczym słonie, tak że na milę można ich usłyszeć”.

30.03.2020

Temat: Z wizytą w Szerokim Świecie.

Pracuj z tekstem lektury lub odszukaj fragment w podręczniku str.211-213.

1.wyszukaj w tekście informacje o postaciach występujących w „Hobbicie…”, wskaż ich charakterystyczne cechy – wykonaj ćw. 3 str.210

2.opisz dowolne niezwykłe przedmioty występujące w Szerokim Świecie / zadanie wykonaj w zeszycie/

31.03.2020

Temat: Podróż do celu.

W dalszym ciągu pracujemy z lekturą „Hobbit…”;

1.na podstawie tekstu ustalcie cel wyprawy – ćw. 3str.214;

2.odszukajcie fragmenty, które mówią o emocjach bohaterów podczas ich wyprawy, a następnie wykonajcie ćw.4s.214;

3.spróbujcie wyrazić własną opinię z uzasadnieniem - jak wędrówka wpłynęła na bohaterów, czy wspólne przeżycia ich połączyły – ćw.5s.214 /wypowiedź będzie oceniana/

1.04.2020

Temat: Bilbo Baggins – bohater „Hobbita…”

1.scharakteryzuj postać Bilbo - pracuj metodą projektu /na kartce papieru narysuj postać bohatera, obok zapisz zwroty, wyrażenia, zdania charakteryzujące tę postać/

Jeżeli masz pytania związane z realizacją wskazanych przeze mnie zadań, kontaktuj się telefonicznie 668 220 850 lub mailowo Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

2.04.2020r.

Temat: Książka jest jak…- „List do dzieci całego świata”.

  1. Otwórz podręcznik na str. 334 /Kartki z kalendarza/; przeczytaj tekst „List do dzieci całego świata” oraz ciekawostkę nt. Międzynarodowego Dnia Książki dla Dzieci; ułóż i zapisz hasła zachęcające dzieci do czytania książek;
  2. Wykonaj ćw. 4 s.335.

3.04.2020r.

Temat: Opowiadanie twórcze na podstawie baśni lub legendy.

  1. Zapoznaj się z informacjami nt. opowiadania twórczego /podręcznik s. 216/; poznaj przydatne słownictwo;
  2. Przeczytaj przykładowe opowiadanie, zwróć uwagę na budowę i poszczególne części zaznaczone kolorem zielonym – s.217;
  3. Wykonaj ćw. 2 i 5 s.218;

6.04.2020r.

Temat: Redagujemy opowiadanie twórcze.

  1. W zeszycie ćwiczeń s.133-136 wykonaj 2 dowolne ćwiczenia;

7.04.2020r.

Temat: Środki poetyckie w wierszu Z. Herberta Pudełko zwane wyobraźnią”.

  1. Poznaj nową wiadomość nt. środków poetyckich – podręcznik s. 220; przypomnij sobie definicję porównania, epitetu, ożywienia / znajdziesz na s.348-349/;
  2. Przeczytaj wiersz s.219, wykonaj ćw. 3 s.220 – do tabeli dopisz: zaświstaj cienko – rzeka, góry, doliny;

chrząknij znacząco – miasto, wieża, mur, domy;

  1. Dokończ zdanie: Lubię wyobrażać sobie…………………….
  2. Wykonaj ćw. 15 s. 221 /opis przedmiotu/ praca będzie oceniana/

 

8.04.2020r.

Temat: Wielkanoc – poezja J. Twardowskiego.

  1. Na s. 336 znajdziesz wiersz „Wielkanocny pacierz”, przeczytaj tekst i napisz słowa, zwroty, wyrażenia, które kojarzą ci się ze świętami wielkanocnymi;
  2. Ułóż i zapisz w zeszycie życzenia świąteczne.

Prace podlegające ocenie należy przesyłać do sprawdzenia - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel.668 220 850



Klasa VID

Dzień dobry! Spróbuj wykonać wskazane przeze mnie zadania. Jeżeli masz pytania związane z realizacją wskazanych przeze mnie zadań, kontaktuj się telefonicznie 668 220 850 lub mailowo Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

27.03.2020

Temat: „Pan Tadeusz” – koncert Wojskiego.

1.przeczytaj tekst „ kilka słów o lekturze” – podręcznik str. 201;

2.odczytaj fragment Księgi czwartej „Pana Tadeusza” / czytaj wyjaśnienia słów pod tekstem/;

3.napisz, jaki był róg / 2 i 3 linijka tekstu/.

1.04.2020

Temat: Czy łatwo wzbudzić w ludziach zachwyt? – fragment „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza.

1.przygotuj plakat na kartce papieru, informujący o koncercie muzycznym i w zeszycie zredaguj zaproszenie – ćw. 10 str.210.

3.04.2020r.

Temat: Pokonać strach – opis smoka.

  1. Otwórz podręcznik na s.211, odczytaj tekst „Hobbit, czyli tam i z powrotem”; odszukaj fragm.. który opisuje smoka /s.213 , pierwszy akapit- od słów: „Oto leży…/
  2. Napisz w zeszycie, jak ten smok wyglądał.

8.04.2020r.

Temat: Jak napisać powiadanie twórcze na podstawie baśni lub legendy?

  1. Przeczytaj opowiadanie ze str. 217; odszukaj w tekście rozmowę Kopciuszka z matką chrzestną- od słów „- Co robić?....;
  2. Przepisz do zeszytu fragment rozmowy .



Język polski kl. VI b

Materiał do nauki dla uczniów klasy VI b na ten tydzień (od 23.03)

Temat: Jak mówimy, jak piszemy? Trudne głoski nosowe.

Zadania dla uczniów

1. Na początek przypomnijcie sobie znane już Wam zasady pisowni ą i ę- podręcznik str. 204.
2. Wykonajcie w zeszycie zadania 2, 3, 4 str 205.
3. Teraz zapoznajcie się z nową wiadomością (nie jest ona całkiem nowa, to zagadnienie omawialiśmy) str. 205
4. Wykonajcie w zeszycie zadanie 5. str. 206 (wg wzoru: gałęzi- gałąź, gałązka, na gałązce)
5. Zapoznajcie się z nową wiadomością str. 206
6. Wykonajcie w zeszycie zadania: 7, 8. str 206. oraz 10., 11. str. 207.
7. Pora na zeszyt ćwiczeń- odnajdźcie rozdział Pisownia ą, ę oraz om, on, em, en. Wykonajcie zadania po kolei. Macie na to dwa tygodnie.


Temat: Zagadkowa podróż wyobraźni- poznajemy obraz Marcina Kołpanowicza Pracownia
geografa

Zadania dla uczniów

1. Na początek obejrzyjcie obraz Marcina Kołpanowicza „Pracownia geografa”
podręcznik str. 191
2. Po obejrzeniu dzieła wybierzcie określenia charakteryzujące obraz spośród wyrazów: zagadkowy, fascynujący, intrygujący, dziwny, baśniowy, tajemniczy, pasjonujący, niezrozumiały. Uzasadnijcie swój wybór. (np.: baśniowy- obok siebie występują elementy realistyczne i fantastyczne).
3. Odpowiedz na pytania znajdujące się pod obrazem (zad. 1. - 6. str. 191). Odpowiedzi zapisz w zeszycie.


Temat: Czy na pewno wszyscy widzimy to samo? -na podstawie tekstu Ludwika Janiona Siła wyobraźni. Jednorożec, Zegarynek i... Mona Lisa.

Zadania dla uczniów

1. Przeczytaj tekst Ludwika Janiona Siła wyobraźni. Jednorożec, Zegarynek i... Mona Lisa. (podręcznik str. 192)
2. Potem spróbuj odpowiedzieć sobie na pytania postawione w zadaniach 1.- 7. str. 192-193.
3. Zadanie 2. i 3. wykonaj pisemnie w zeszycie.

Temat: Ech, muzyka, muzyka...

Zadania dla uczniów
1. Dokończcie jedno z wybranych przez siebie zdań: (zróbcie to w zeszycie)
• Lubię słuchać muzyki, ponieważ...
• Nie lubię słuchać muzyki, ponieważ...
2. Narysujcie w zeszycie symbol ćwierćnuty. Zamalowujcie ją na wybrany przez siebie kolor, który kojarzy i Wam się z muzyką, dźwiękiem. Uzasadnijcie swoje zdanie.
Zdania do dokończenia:
Moja ćwierćnuta ma kolor/ jest …
Przypomina mi ona ...
Gdy na nią patrzę, odczuwam …
przykład: Moja ćwierćnuta jest wypełniona niebieskimi kreskami. To deszcz spadający z nieba. Gdy na nią patrzę, odczuwam smutek.
3. Zapoznajcie się z infografiką Ludzie muzyki podręcznik str. 198-199.
4. Wykonajcie w zeszycie zadanie 1., 2. i 7. str. 200.

Materiał do nauki dla uczniów klasy VI b
30. 03.- 3.04. 2020r.
Proszę, abyście dokładnie czytali polecenia i wskazówki.

2 jednostki lekcyjne
Temat: Jak zobaczyć dźwięki i zrozumieć język muzyki?

1. Odpowiedzcie na pytania:
• W jakich okolicznościach najczęściej słuchacie muzyki?
• Jak muzyka wpływa na Wasz nastrój?
• Co decyduje o tym, że dany utwór szczególnie się Wam podoba?
• Jakie znaczenie mają dla Was słowa do muzyki?
• Czy muzyka, której nie towarzyszą słowa, może o czymś opowiadać?
• Jaką rolę odgrywa wyobraźnia podczas słuchania muzyki?
2. Zredagujcie wypowiedź na podstawie powyższych pytań. Swą wypowiedź zacznijcie:
„Muzyki słucham, gdy………

3. Korzystając z różnych źródeł, wyjaśnijcie słowo „maestro”. Zapiszcie w zeszycie.
4. Przeczytajcie tekst Arkadego Klonowa „Tam, gdzie mieszka Muzyka.” (podręcznik str. 193.- 196)
5. Po zapoznaniu się z fragmentem utworu Arkadego Klonowa „Tam, gdzie mieszka Muzyka”
ułóżcie pytania do tekstu, które będą rozpoczynały się słowami: Kto...?, Gdzie...?, Z kim...?,
O czym...?, Dlaczego...?. (w zeszycie)
6. Wykonajcie zadanie 1., 2., 5. str. 196. - zapiszcie w zeszycie.
7. Zapoznajcie się z nową wiadomością (nie całkiem dla Was nową) ze str. 196.
8. A teraz pora na zadanie, które chciałabym zobaczyć i ocenić: zadanie 8. str. 197. Liczę na Waszą pomysłowość. Proszę przesłać na mojego e- maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

2 jednostki lekcyjne
Temat: Czy łatwo wzbudzić w ludziach zachwyt?- Adam Mickiewicz „Pan Tadeusz”
(fragment)

1. Na początek przeczytajcie kilka słów o lekturze- podręcznik str. 201.
2. A teraz przeczytajcie fragment „Pana Tadeusza” w podręczniku str. 201.- 202.
3. Po zapoznaniu się z tekstem odpowiedzcie na pytania: (w zeszycie)
• Jak wyglądał Wojski, kiedy grał na rogu?
• W jakim wieku był nasz bohater?
• Dlaczego po zakończonej grze Wojski „ (...) stał jakby natchniony (...)”?
• W jaki sposób słuchacze zareagowali na występ Wojskiego?
4. Wykonajcie zadanie 1. str. 203.
4.Przedstawcie etapy, na jakie można podzielić grę na rogu Wojskiego.(w zeszycie)
5. Znajdźcie w tekście porównania i wyrazy oraz środki dźwiękonaśladowcze. Zapiszcie w tabeli:

Porównania: Dźwiękonaśladownictwo:
1 jednostka lekcyjna
Kontynuacja tematu z poprzedniego tygodnia
Temat: Jak mówimy, jak piszemy? Trudne głoski nosowe.

Materiał do nauki dla uczennicy klasy VI c (23. 03- 3.04. 2020r.)

(23. 03. 2020 r. i 26. 03. 2020 r.)
Temat: Jak mówimy, jak piszemy? Trudne głoski nosowe.

Zadania dla uczennicy

1. Na początek przypomnij sobie znane już zasady pisowni ą i ę- podręcznik str. 204.
2. Wykonaj w zeszycie zadania 2, 3. str 205.
3. Teraz zapoznaj się z nową wiadomością (nie jest ona całkiem nowa, to zagadnienie omawiałyśmy) str. 205
4. Wykonaj w zeszycie zadanie 5. str. 206 (wg wzoru: gałęzi- gałąź, gałązka, na gałązce)
5. Zapoznaj się z nową wiadomością str. 206
6. Wykonaj w zeszycie zadania: 7. str 206. i 11. str. 207.
7. Pora na zeszyt ćwiczeń- odnajdź rozdział Pisownia ą, ę oraz om, on, em, en. Wykonuj zadania po kolei. Masz na to dwa tygodnie.

(30. 03. 2020 r.)
Temat: Zagadkowa podróż wyobraźni- poznajemy obraz Marcina Kołpanowicza Pracownia
geografa

Zadania dla uczennicy:

1. Na początek obejrzyj obraz Marcina Kołpanowicza „Pracownia geografa”
podręcznik str. 191
2. Po obejrzeniu dzieła wybierz 3 określenia charakteryzujące obraz spośród wyrazów: zagadkowy, fascynujący, intrygujący, dziwny, baśniowy, tajemniczy, pasjonujący, niezrozumiały. Uzasadnij swój wybór. (np.: baśniowy- obok siebie występują elementy realistyczne i fantastyczne).
3. Odpowiedz na pytania znajdujące się pod obrazem.

(2. 04. 2020r.)
Temat: Czy na pewno wszyscy widzimy to samo? -na podstawie tekstu Ludwika Janiona Siła wyobraźni. Jednorożec, Zegarynek i... Mona Lisa.

Zadania dla uczennicy:

1. Przeczytaj tekst Ludwika Janiona Siła wyobraźni. Jednorożec, Zegarynek i... Mona Lisa. (podręcznik str. 192)
2. Potem spróbuj odpowiedzieć sobie na pytania postawione w zadaniach 1.- 7. str. 192-193.
3. Zadanie 2. str. 192 wykonaj w zeszycie.

Temat: Ech, muzyka, muzyka...

Zadania dla uczennicy:
1. Dokończ jedno z wybranych przez siebie zdań: (zrób to w zeszycie)
• Lubię słuchać muzyki, ponieważ...
• Nie lubię słuchać muzyki, ponieważ...
2. Narysuj w zeszycie symbol ćwierćnuty. Zamalowuj ją na wybrany przez siebie kolor, który kojarzy Ci się z muzyką, dźwiękiem. Uzasadnij swoje zdanie.
Zdania do dokończenia:
Moja ćwierćnuta ma kolor/ jest …
Przypomina mi ona ...
Gdy na nią patrzę, odczuwam …
przykład: Moja ćwierćnuta jest wypełniona niebieskimi kreskami. To deszcz spadający z nieba. Gdy na nią patrzę, odczuwam smutek.
3. Zapoznaj się z infografiką Ludzie muzyki podręcznik str. 198-199.
4. Napisz, jaki zawód związany z muzyką chciałabyś wykonywać. Spróbuj uzasadnić swój wybór.
Jeśli będziesz miała problem, skontaktuj się ze mną. Mój adres e- mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).


Język angielski
 (grupy p. M.   Łukasińskiej)
naucz się czasowników nieregularnych z podanej strony (tabela I i II) http://www.strefaangielskiego.pl/angielskie-czasowniki-nieregularne-sie-nauczyc/
przypomnij sobie wiadomości o czasach past simple i present perfect
http://www.strefaangielskiego.pl/past-simple-a-present-perfect/ ( tu znajdziesz wyjaśnienie)
obejrzyj filmik i wypisz z niego 10 przykładów zdań użytych w czasie present perfect https://www.youtube.com/watch?v=XUIJ9pBDlHs
wykonaj ćwiczenia w książce ćwiczeń – rozdział 5

Zakres materiału na okres od 25 marca do 1 kwietnia

1. Najlepsze życzenia
- czytamy dialogi ze str. 68 z podręcznika; staramy się je zrozumieć wykorzystując słowniczek z końca rozdziału
- jak składać życzenia z różnych okazji? - uzupełniamy wyrażenia z Phrase Book str.68 – ćwiczymy na głos (korzystamy ze słowniczka)
- w zeszycie zad. 6 str.69
2. Redagujemy zaproszenie
- czytamy treść plakatu str.69 ćw. 8, a następnie czytamy e-mail i uzupełniamy go brakującymi informacjami
- korzystając z przykładowego maila z ćw. 8 , piszesz własny, w którym zamieszczasz zaproszenie na festiwal muzyki zagranicznej w twojej szkole; podajesz cenę biletów i sugerujesz, kogo jeszcze można przyprowadzić na festiwal.
3. Powtórzenie wiadomości – rozdział 5
- wykonujemy w zeszycie zadania 2,3,4 i 5 ze stron 70-71
- powtarzamy i utrwalamy słownictwo -str.72 wykorzystując fiszkotekę lub inną sprawdzoną metodę

KLASA VI AB dziewczęta

Zakres materiału na okres od 2 do 8 kwietnia

  1. 03.04.2020 Życie w przyszłości
  • obejrzyj film „Life in 2050”; zwróć uwagę na użycie czasu przyszłego

https://www.youtube.com/watch?v=hT9GpCJj6nw

  1.  07.04.2020   Życie w przestrzeni kosmicznej
  2. 08.04.2020   Czas przyszły Future Simple

 

Monitorowanie postępów w nauce odbywa się podczas zajęć on-line na grupie klasowej. Rodzice i uczniowie mogą kontaktować się lub przesyłać prace na podany adres e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

KLASA VIAB chłopcy

  1. 1. 02.04.2020 Życie w przyszłości
  • obejrzyj film „Life in 2050”; zwróć uwagę na użycie czasu przyszłego

https://www.youtube.com/watch?v=hT9GpCJj6nw

  1.  06.04.2020   Życie w przestrzeni kosmicznej
  2.  07.04.2020   Czas przyszły Future Simple
Monitorowanie postępów w nauce odbywa się podczas zajęć on-line na grupie klasowej. Rodzice i uczniowie mogą kontaktować się lub przesyłać prace na podany adres e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Język angielski ( grupy p. A. Trędy)
od 23.03

Topic: Czas Present Perfect .

  1. I. Budowa zdania w czasie Present perfect wygląda następująco:

Podmiot + have/has + trzecia forma czasownika + reszta zdania:

  1. 1.   I                 have                             visted       Paris.

       She           has                                 cooked                           dinner.

     (czasownik regularny, dodajemy końcówkę -ed)

  1. 2.   I             have                         seen                         Paris.

     He           has                           met                           his friend.

     (czasownik nieregularny).

  1. II. Do posiadanej listy czasowników nieregularnych dopisz trzecią formę czasownika. Skorzystaj ze strony :

https://www.ang.pl/gramatyka/czasowniki-verbs/czasowniki-nieregularne

-na stronie sprawdź wymowę!

III. Zacznij uczyć się czasowników nieregularnych – wszystkie trzy formy!

Topic: Zdania twierdzące, przeczenia w czasie present perfect.

  1. I. Obejrzyj całą informację na temat czasu present perfect zawartą w filmiku :

https://www.youtube.com/watch?v=8s2NfozUyrA

  1. II. Zrób: ćw. 4, 5 str. 46 , ćw. 6 str. 47 w zeszycie ćwiczeń.

Topic: Czas present perfect – ćwiczenia utrwalające.

III .Wykonaj ćwiczenia ze strony: https://www.ang.pl/cwiczenia/present-perfect

- zrób ćwiczenia w „trzecim linku” pod słowem: budowa

-zrób ćwiczenia w „pierwszym i drugim linku” pod słowem: pytania i przeczenia. W pierwszym linku tworzymy pytania, w drugim przeczenia.

W razie wątpliwości, problemów proszę pisać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,

Klasa 6 (grupa p. Trędy)
Mam nadzieję, że wcześniejsze zadania nie sprawiły Wam trudności. Przed Wami następny tydzień i nowe wyzwania:
Wtorek, 31 marca
Topic: Present Perfect. Powtórzenie.
1. Cały czas uczymy się czasowników nieregularnych z tabelki – wszystkie trzy formy!
2. Obejrzyj filmik, wypisz z niego 10 przykładów zdań użytych w czasie presentperfecthttps://www.youtube.com/watch?v=XUIJ9pBDlHs
3. A teraz pora na pracę domową. Wejdź na podaną poniżej stronę. Pobierz lub skopiuj zadanie z datą 31.03. i prześlij, do 02.03. na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Powodzenia:
https://padlet.com/anatreda/7ag4fvgi0pus
Środa, 2 kwietnia
Topic: Święta i uroczystości. Słownictwo.
1.Wypisz i przetłumacz słówka z sekcji Vocabulary ze str. 65. Skorzystaj ze słowniczka na stonie 72.
2. Zrób w zeszycie ćw. 6 str. 65 z podręcznika. Uzupełnij luki nazwami świąt lub czasownikami w presentperfect.
3. Naucz się nowego słownictwa z pomocą strony:
https://wordwall.net/play/1008/805/289
-logując się podaj imię.
4. Ćw. 1, 2, str. 46 z zeszytu ćwiczeń.
Piątek, 3 kwietnia
Topic: Happy New Year! Szczęśliwego Nowego Roku! Dialog.
1. Przeczytaj starając się zrozumieć dialog ze str. 64 z podręcznika.
2. Wypisz i przetłumacz nowe słówka.
3. Zrób do zeszytu ćw. 2. str. 64 i ćw. 3 (połącz czasownik ze formą w czasie perfect) str. 64.
4. Poproś o pomoc rodzica lub rodzeństwo i zrób ćw. 7 str. 47 z zeszytu ćwiczeń.

kl. VIc i VI d
Topic: Nazwy świąt i uroczystości.
1. Przepisz do zeszytunazwy świąt i uroczystości (razem z tłumaczeniem!) ze str. 72 w podręczniku. (pierwsza kolumna słowniczka, zielony napis: Święta i uroczystości)
1. Poćwicz nowe słownictwo, zrób ćwiczenia ze strony internetowej:
https://wordwall.net/play/1008/805/289
https://wordwall.net/play/1008/805/531
https://wordwall.net/play/1008/805/669
Logując się na stronę podaj imię. Sprawdzę wykonanie ćwiczeń. Efekt Twojej pracy będzie widoczny na moim koncie. Powodzenia.

Klasa VI c (03.04), VI d (01.04)
Topic: Świętowanie. Słownictwo.
1. Przepisz do zeszytu nazwy związane z festiwalem (razem z tłumaczeniem!) ze str. 67 w podręczniku. (pierwsza grupa słówek z zielonej tabelki), przetłumacz nowe słówka za pomocą słowniczka ze str.72 (część: świętowanie)
1. Poćwicz nowe słownictwo, zrób ćwiczenia ze strony internetowej:
https://wordwall.net/play/1136/720/410
https://wordwall.net/play/1136/991/753
Logując się na stronę podaj imię. Sprawdzę wykonanie ćwiczeń. Efekt Twojej pracy będzie widoczny na moim koncie. Powodzenia.

Klasa VI d (09.04) Temat: Czasowniki związane ze świętowaniem.

  1. 1. Przepisz do zeszytu  czasowniki związane ze świętowaniem (razem z tłumaczeniem!) ze str. 67 w podręczniku. (druga grupa słówek z zielonej tabelki pod słowem verbs), przetłumacz nowe słówka za pomocą słowniczka ze str.72 (część: świętowanie)
  2. II. Zrób ćwiczenie: 1 str. 46 zeszyt ćwiczeń.

III. Proszę o  przesłanie  na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. swojego adresu e-mail. Prześlę na ten adres kartę pracy.

Historia kl. VIa

od 23.03
Temat:Oświecenie w Europie.
Proszę przeczytajcie temat, nauczcie się go opowiadać i napiszcie w zeszycie odpowiedzi na następujące pytania:
1) Co wynaleziono w XVII i XVIII wieku? 2)Wyjaśnijcie pojęcie - oświecenie.
3)Jakie były główne idee oświecenia?
4)Jakie poglądy miał Jean-Jacques Rousseau Monteskiusz i Wolter?
5)Charakterystyczne cechy klasycyzmu w architekturze i sztuce.

Temat:Nowe potęgi w Europie
Proszę przeczytajcie temat, nauczcie się go opowiadać i napiszcie w zeszycie :

1)Czym charakteryzowały się w XVII i XVIII wieku Rosja, Austria i Prusy?
2)Co to jest absolutyzm oświecony?
3)Przeanalizujcie mapkę na stronie153 i napiszcie odpowiedź na pytanie 1 i 2 przy tej mapce.
4)Infografika strona155. Napiszcie odpowiedź na pytanie 1 i 2.

01.04.2020
Temat:Powstanie Stanów Zjednoczonych.
Bardzo proszę o przeczytanie tego tematu, nauczcie się go również opowiadać.
Wykonajcie w zeszycie pisemnie pytanie A i B ze strony 165.Zapoznajcie się z mapkami i tekstami źródłowymi.
Odpowiedzi przesyłajcie na e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.lub na nr telefonu 798 851 871. Powodzenia.

03.04.2020
Temat:Początek rewolucji francuskiej.
Proszę przeczytajcie temat, nauczcie się go opowiadać. Napiszcie w zeszycie odpowiedź na pytanie A ze strony 171 i na 3 pytania pod tekstem źródłowym ze strony 170.
Odpowiedzi przesylajcie na znany Wam kontakt jak wyżej.


Historia kl. VIb
Zagadnienia do nauczania zdalnego na okres związany z przerwą w nauce.
Proszę o zapoznanie się z następującym tematami z działu: Europa i Ameryka w XVII i XVIII wieku.
1. Absolutyzm we Francji.
Zagadnienia:
wojny religijne we Francji, hugenoci, noc św. Bartłomieja, edykt nantejski.
monarchia absolutna we Francji za czasów króla Ludwika XIV, wzmacnianie władzy króla, nowoczesna gospodarka, stała armia, polityka zagraniczna, kultura, pałac wersalski, daty: 1562-1589, 1598, strona w podręczniku 130 – 136.

2. Monarchia parlamentarna w Anglii.
Zagadnienia:
czasy elżbietańskie w Anglii.
Konflikt między królem Karolem I Stuartem, a parlamentem,
rewolucja angielska przyczyny, przebieg oraz skutki,
skutki chwalebnej rewolucji,
deklaracja praw – początek monarchii parlamentarnej,
Daty: 1558 – 1603, 1640 – 1660, 1688 – 1689, strona w podręczniku 137 – 143.

Materiał do zrealizowania przez dwa tygodnie.
W przypadku pytań proszę o kontakt: e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , lub telefon 601231499.

MATERIAŁ DO ZDALNEGO NAUCZANIA Z HISTORII na okres 25 – 31 marca 2020 r.

Myślę, że wszyscy uczniowie klasy VI B zapoznali się z dwoma tematami, które Wam wskazałem w ostatniej informacji. Teraz spróbujcie w ramach utrwalenia wiedzy odpowiedzieć na następujące pytania:

1. Co to były wojny religijne we Francji?
2. Co to była monarchia absolutna?
3. Jakie były skutki wprowadzenia monarchii absolutnej we Francji?
4. Czego dotyczą daty: 1562 – 1589, 1661 – 1715.
5. Co to były czasy elżbietańskie w Anglii?
6. Przebieg rewolucji angielskiej.
7. Co to była monarchia parlamentarna?
8. Wskaż najistotniejsze różnice między monarchią absolutną a monarchią parlamentarną.
9. Czego dotyczą daty: 1558 – 1603, 1640 – 1660.

Utrwalenia tych wiadomości proszę dokonać w dniu 26 marca 2020 r. ( czwartek).

A teraz nowy temat na dwie kolejne lekcje w dniu 30 marca (poniedziałek) i 2 kwietnia ( środa) 2020 r.

TEMAT: Oświecenie w Europie.

1. Stary Ład w Europie.
2. Rozwój techniki i nauki w XVII i XVIII wieku.
3. Powstanie i zasady oświecenia.
4. Trójpodział władzy Monteskiusza.
5. Powstanie Wielkiej Encyklopedii Francuskiej.
6. Powstanie i rozwój klasycyzmu w Europie.

Proszę o zwrócenie szczególnej uwagi na następujące zagadnienia:
- czym charakteryzował się Stary Ład w Europie,
- jakie wynalazki wynaleziono w Europie w XVII i XVIII wieku,
- co to było i czym się charakteryzowało oświecenie,
- na czym polegał trójpodział władzy Monteskiusza,
- co to była Wielka Encyklopedia Francuska,
- czym był klasycyzm.

Materiał ten znajduje się w podręczniku strona 144 – 150 oraz na platformie www.epodreczniki.pl
Proszę zapoznać się z tekstem, ilustracjami i tekstami źródłowymi.
W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt e - mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie 601231499.

HISTORIA KLASA VIC 25.03.2020
Temat:Oświecenie w Europie 

Bardzo proszę o przeczytanie tego tematu. W zeszycie napisz z ramki ze strony 150 :
1)Co to jest oswiecenie? 
2)Jakie były wynalazki w XVIII i XVIII wieku? 3)Charakterystyczne cechy architektury i sztuki oświecenia - strona 149.

01.04.2020
Temat:Nowe potęgi w Europie

Proszę przeczytaj cały temat, przejrzyj zdjęcia, ilustracje, mapki. Napisz krótko w zeszycie na temat Austrii, Prus i Rosji z podręcznika ze strony 158(ramka).

Temat:Powstanie Stanów Zjednoczonych.
Proszę przeczytaj ten temat, zapoznaj się z ilustracjami i mapką. Odpowiedz pisemnie na pytanie B ze strony 165.
Odpowiedź prześlij mi proszę na nr telefonu 798 851 871 lub na e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Pozdrawiam i życzę owocnej pracy.

 VID-30.03.2020
Temat:Powstanie Stanów Zjednoczonych.
Proszę przeczytaj cały temat. Przejrzyj ilustracje i mapkę. Odpowiedz pisemnie na pytanie B ze strony 165.Przeslij mi to ćwiczenie pisemnie na e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na nr telefonu 798 851 871 (zdjęcie z zeszytu).
Temat:Początek rewolucji francuskiej.
Proszę przeczytaj ten temat,zapoznaj się z ilustracjami. Pisemnie napisz w zeszycie o czym mówila Deklaracja praw człowieka i obywatela ze strony 171 z ramki.
Odpowiedzi przesyłaj na powyższe adresy do kontaktu. W razie pytań proszę dzwoń lub pisz.
Życzę powodzenia.

 Matematyka kl. VIa

Informacja dla Rodziców:

  • w razie pytań proszę pisać na adres:   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • od następnego tygodnia zacznę zadawać prace domowe na ocenę, dlatego będę Państwa prosiła o przesyłanie tych prac na mojego maila (np. w formie zdjęć);

Zaczynamy nowy rozdział podręcznika pt. ”Liczby dodatnie i liczby ujemne”. (od 23.03)

Poniedziałek

Temat: Porównywanie liczb – wprowadzenie.

Zapisujemy temat w zeszycie. Zapoznajemy się z informacjami pod tematem na stronie 164 w podręczniku. Zapoznajemy się z filmikami:

https://pistacja.tv/film/mat00154-liczby-calkowite-wprowadzenie?playlist=432

https://pistacja.tv/film/mat00155-liczby-calkowite-na-osi-liczbowej?playlist=432

Zapisujemy notatkę:

  • Liczby naturalne: 0,1,2,3,4,5,…
  • Liczby całkowite: 0, -1, 1, -2, 2, -3, 3, -4, 4, …..
  • Liczby dodatnie znajdują się na osi liczbowej po prawej stronie od zera, np., 1,   2,5 ,   3, 6,75  
  • Liczby ujemne znajdują się na osi liczbowej po lewej stronie od zera, np. -6,125 ,   -5,   -3,       -1,5,   -1 , -1,5  
  • Liczba 0 nie jest ani dodatnia, ani ujemna.
  • Przy liczbach dodatnich raczej nie zapisujemy znaku +.
  • Przy liczbach ujemnych musimy zapisać znak - .
  • Narysujemy oś liczbową i zaznaczymy kilka liczb: -5   -2,5   -1   0   1   2,5   5
  • Liczby, które są po prawej stronie na osi od liczby -1 (np. 0, 1, 5) są od niej większe,
  1. np. 2,5 > -1
  • Liczby, które są po lewej stronie na osi od liczby -1 (np. -2,5 , -5) są od niej mniejsze,

Np. -5 < -1

  • Liczby -5 i 5   oraz -1 i 1 nazywamy liczbami przeciwnymi. Ich odległość od zera jest taka sama.
  • Proszę wykonać zad.1,2,3,4 str. 61 z ćwiczeniówki

Wtorek

Temat: Porównywanie liczb – zadania.

Proszę zapoznać się z informacjami na stronie 165 w podręczniku oraz z filmikiem:

https://pistacja.tv/film/mat00156-porownywanie-liczb-calkowitych?playlist=432

Zapisujemy w zeszycie:

  • Jeżeli na osi zaznaczymy liczbę to po jej prawej stronie są liczby większe a po lewej mniejsze.
  • Następnie wykonaj zadania z podręcznika 4 i 5 str.166

Zapoznaj się z filmikiem

https://pistacja.tv/film/mat00157-wartosc-bezwzgledna?playlist=432

Zapisujemy w zeszycie:

  • Wartość bezwzględna liczby to jej odległość od zera na osi liczbowej i jest zawsze liczbą dodatnią.

│7│=7,

│-3¾│= 3¾

│0,5│= 0,5

  • Wykonaj zadanie 7str.167
  • Czwartek,

Temat: Porównywanie liczb – ćwiczenia.

Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń str. 62-63

piątek

Temat : Dodawanie i odejmowanie liczb dodatnich i ujemnych.

Zapoznaj się z zasadami gry zyski i straty ( podręcznik str168)
Zapoznaj się z treścią filmików:

https://www.youtube.com/watch?v=TCZUgM6WS64 - dodawanie
https://www.youtube.com/watch?v=zKhHpYXDbUA   - odejmowanie
Zapisz w zeszycie
5 + (-3)=5 – 3 = 2
5 + (-1)=5 – 1 = 4

-8 + (-2) = -8 – 2 = -10   (powiększamy dług)
5 - (-1)=5 + 1 = 6
6 - (-3)=6 + 3 = 9

-7 – (-2) = -7 +2 = -5       (pomniejszamy dług)
Wykonaj zadania 2,3,5,6,8 str 170-171 (6 i 8 dla uczniów pracujących na ocenę bdb)

Klasa Vi a

Data: 30.03.2020 i 31.03.2020
Temat: Dodawanie i odejmowanie liczb dodatnich i liczb ujemnych – ćwiczenia.
Dzisiaj będziemy ćwiczyć dodawanie i odejmowanie liczb dodatnich i liczb ujemnych.Zapisujemy temat w zeszycie. Proszę o rozwiązanie zadań z ćwiczeniówki str. 64-67. Pomocne będą linki, które podałam ostatnio (warto korzystać ze strony pistacja.tv). Pamiętajmy, aby zapisywać wszystkie przejścia (kroki) w rozwiązywaniu przykładów (nie tylko gotowe odpowiedzi).Proszę o wykonanie zdjęć tych stron i przesłanie ich na moją pocztę we wtorek(w razie trudności poproście Rodzica o pomoc). Nie wszystkie prace domowe będą oceniane. Ocenę postawię na koniec tygodnia z przesłanych zadań w czasie całego tygodnia. W razie pytań proszę o kontakt przez wiadomość na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Powodzenia.

Data: 02.04.2020
Temat: Mnożenie i dzielenie liczb dodatnich i liczb ujemnych.
Proszę, zapoznaj się z poniższym filmem:
https://www.youtube.com/watch?v=z5HFR7ayjL0
Zapiszmy w zeszycie temat, a następnie najważniejsze informacje z dzisiejszego tematu do zapamiętania:
Jeżeli mnożymy lub dzielimy dwie liczby o tych samych znakach, tootrzymujemy wynik dodatni.
Jeżeli mnożymy lub dzielimy dwie liczby o różnych znakach, otrzymujemy wynik ujemny.

Proszę wykonać zadania z podręcznika 1 i 3 str. 174 (nie używając kalkulatora). Pamiętajmy, aby zapisywać wszystkie przejścia (kroki) w rozwiązywaniu przykładów.
Pamiętajmy również, że (-8) do potęgi drugiej jest równe (-8) * (-8), czyli wynik wynosi 64. Gdyby przykład był (-8) do potęgi trzeciej wynik wyniósłby (-8)*(-8)*(-8) = -512.
Warto przypomnieć sobie działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych oraz działania pisemne, jeżeli ktoś ma z tym problem (https://pistacja.tv/podstawa-programowa - wybieramy Szkołę Podstawową IV-VI).

Data: 03.04.2020
Temat: Mnożenie i dzielenie liczb dodatnich i ujemnych.
Kontynuujemy mnożenie i dzielenie liczb. Na początek w ramach powtórzenia ostatniej lekcji wejdźmy na stronę: https://szaloneliczby.pl/mnozenie-i-dzielenie-liczb-ujemnych/
Ciekawe, komu się uda zdobyć maksymalną liczbę punktów?
Najpierw popatrzcie na poniższy przykład (zapiszcie sobie pod tematem w zeszycie):
Mamy podaną równość 235 * 345 = 81075
Wynika z niej, że
23,5*345=8107,5
(-2,35)*345=-810,75
2,35*(-3,45)=-8,1075
810,75 : (-3,45) = - 235
(-8107,5) : 235 = -34,5.
A teraz wróćmy do naszych przykładów z ćwiczeniówki. Proszę o wykonanie zadań ze str. 68. Pamiętajmy, aby zapisywać wszystkie przejścia (kroki) w rozwiązywaniu przykładów. Proszę o przesłanie zdjęcia tej strony na mojego maila.
Na dzisiaj wszystko. Miłej nauki. W razie pytań proszę o wiadomość.


Matematyka kl. VI b
 

25.03.2020

Temat: Działania na liczbach dodatnich i ujemnych.

26.03.2020

Temat: Ćwiczenia w wykonywaniu działań na liczbach dodatnich i ujemnych.

27.03.2020

Temat: Działania na liczbach dodatnich i ujemnych- zadania.

Materiały do powyższych tematów zostaną przekazane bezpośrednio uczniom na grupie klasowej, na której uczniowie mają kontakt on-line z nauczycielem.

30.03.2020

Temat: Utrwalenie wiadomości- działania na liczbach dodatnich i ujemnych.

Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń str.71-72.

01.04.2020
Temat: Działania na liczbach dodatnich i ujemnych – kolejność działań.

Powtórka – wykonaj test
https://szaloneliczby.pl/dzialania-na-liczbach-ujemnych/
Następnie wykonaj z podręcznika zadanie 6 str.174

02.04.2020
Temat: Powtórzenie wiadomości – liczby dodatnie i ujemne.

Ułóż puzzle
https://szaloneliczby.pl/dzialania-na-liczbach-ujemnych-puzzle/
Wykonaj zadania „ Przed klasówką ” str 175

03.04.2020
Temat: Podsumowanie wiadomości – liczby dodatnie i ujemne.

Wykonaj zadania - interaktywny test online z automatycznym sprawdzaniem wyników
https://gwo.pl/pages/show/2332

06.04.2020
Temat: Sprawdzian wiadomości – liczby dodatnie i ujemne.

Materiał sprawdzający zostanie przekazany uczniom bezpośrednio na grupę podczas zajęć on-line.

08.04.2020
Temat: Przykłady wyrażeń algebraicznych.

Zapoznaj się z treścią
https://www.youtube.com/watch?v=Vm4FK_O1OV4
Zapisz w zeszycie definicję wyrażenia algebraicznego oraz ich przykłady( na podstawie powyższego materiału lub podręcznika str. 178).
Wykonaj w podręczniku ćw. A, ćw. B , ćw. C str. 178
oraz zad 1 i 2 str.179

Wiedza będzie monitorowana i sprawdzana podczas zajęć on-line na utworzonej grupie klasowej. Ocenie będą podlegały także prace pisemne które należy przesłać (w formie zdjęć lub skanu) w wyznaczonym czasie na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub na grupę.
W przypadku pytań proszę o kontakt e-mail lub tel: 668848281

Klasa VIC, VID

23.03 – 27.03.2020

Temat: Procenty i ułamki.

Proszę o zapoznanie się z poniższymi filmami ( trzeba skopiować ten link i wkleić go do przeglądarki, wcisnąć enter)

https://pistacja.tv/film/mat00162-procenty-wprowadzenie?playlist=275

https://pistacja.tv/film/mat00163-zamiana-procentow-na-ulamki-i-odwrotnie?playlist=275

Następnie otwórzmy podręcznik na stronie 138, zapoznaj się z informacjami i przykładami na str 138 i 139.

Notatka:

Przepisz do zeszytu przykłady z zielonej ramki na str 138.
Przepisz poniższe przykłady, proszę zapamiętać informacje po słowie czyli.
50% = 50/100=0,50=1/2, czyli     50%   to połowa

20%=20/100=0,20=1/5, czyli 20% to jedna piąta

10%=10/100=0,10=1/10, czyli              10% to jedna dziesiąta

100%=100/100=1, czyli             100% to całość

200%=200/100=2, czyli            200% to dwie całości

75%=75/100=0,75, czyli                   75% to trzy czwarte

25%=25/100=0,25, czyli                   25% to jedna czwarta           

(zapis 50/100 trzeba odczytywać jako ułamek zwykły, który w liczniku ma 50 a w mianowniku 100)  

Na podstawie powyższych informacji wykonaj w zeszycie ćw. B str 139, zwróć uwagę, że jeżeli
10%=10/100=1/10      to jeżeli zamalowana jest jedna z dziesięciu części figury to, jest zamalowane 10% tej figury

30%=30/100=3/10      to jeżeli zamalowane jest trzy z dziesięciu części figury to, jest zamalowane 30% tej figury

Wykonaj zad. 1 (podpunkt a) str 140, np. 60%=60/100=6/10
Zrób zadanie 3/140

Data: 30.03.2020-03.04.2020
Temat: Jaki to procent?
Proszę o ponowne obejrzenie sobie poniższego filmu ( spójrz od 8min)
https://pistacja.tv/film/mat00163-zamiana-procentow-na-ulamki-i-odwrotnie?playlist=275
Zapiszmy w zeszycie temat. Zamieńmy ułamek 1/25 na procenty.
1/25 * 100% = [ skracamy 25 i 100 przez 25] = 1/1 * 4% = 4%
Inne przykłady:
3/25 * 100% = 3/1 * 4% = 12%
2/20*100% = [skracamy 20 i 100 przez 20] = 2/1 * 5% = 10%
3/10 * 100% = [skracamy 10 i 100 przez 10 ] = 3/1 * 10% = 30 %
1/5 * 100% = [skracamy 5 i 100 przez 5 ] = 1/1 * 20% = 20%
Proszę samodzielnie zamienić na procenty podane ułamki:
3/5, 7/25, 8/20, 9/10, ½
Proszę zrobić zdjęcie swojej pracyi wysłać je na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (poproście Rodzica lub starsze rodzeństwo o pomoc w wysłaniu zdjęcia).

KLASA VIE
Zajęcia z matematyki.
Proszę o realizację tematów i zadań przeznaczonych dla klasy VIA .Dla dodatkowych ćwiczeń można skorzytać
z epodręczników. Bardzo proszę o utrwalanie tabliczki mnożenia, rachunku pamięciowego i pisemnego.
W razie pytań proszę dzwonić lub pisać na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , 695955611.
Zdrowych wesołych świąt.

Biologia
Lekcja Przegląd i znaczenie ryb (od 23.03.)
Skorzystaj z podręcznika str.87 i strony internetowej: epodreczniki.pl
Pod tematem lekcji przedstaw pisemnie znaczenie ryb w przyrodzie i dla człowieka.

VI a – 03.04.2020
VI b – 31.03.2020 i VI c - 30.03.2020
W zeszycie napiszcie sobie temat lekcji i datę
Lekcja. Płazy – kręgowce wodno-lądowe

Na lekcji poznamy przystosowanie płazów do życia w dwóch środowiskach.
Skorzystaj z podręcznika i strony internetowej epodreczniki.pl
https://epodreczniki.pl/a/plazy---zwierzeta-wodno-ladowe/DbCyM1YnM
Jako notatkę z lekcji przepiszcie do zeszytu cztery punkty z PODSUMOWANIA.
Zadanie 2 str.96 – odpowiedzi prześlij na adres mailowy.
https://www.youtube.com/watch?v=GCfmGhWuEyQ
https://wordwall.net/pl/resource/1006486/p%C5%82azy-kr%C4%99gowce-wodno-l%C4%85dowe-kl-6
Kontakt z uczniami i rodzicami Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Geografia

1 kwietnia 2020 r.

Temat:Przemysł i usługi we Francji

Na tej lekcji dowiem się, czym jest nowoczesny przemysł oraz jakie są usługi we Francji

1.Wpisz we właściwych miejscach tabeli nazwy francuskich firm oraz przykłady wytwarzanych przez
nieproduktów.

Dział przetwórstwa

przemysłowego

Przykłady producentów

(nazwy firm)

Produkty przemysłowe

Produkcjasamochodów
i innychśrodków transportu

   
   
   
   

Produkcja wyrobówchemicznych
i farmaceutycznych

   
   

2.Wstaw znak X obok zdań zawierających prawdziwe informacje. Skorzystaj z wykresów
zamieszczonychw podręczniku na stronach 108 i 110.

W strukturze produkcji przemysłowej we Francji najmniejszy udział ma produkcja artykułówspożywczych i napojów.

Produkcja energii elektrycznej stanowi ponad ¼ całej produkcji przemysłowej Francji.

Zdecydowana większość francuskich pracowników jest zatrudniona w przemyśle.

Usługi tworzą największą część całkowitej wartości dóbr i usług (PKB) wytworzonych we Francji.3. Na podstawie tekstu z podręcznika odpowiedz na pytania.

  1. a) Dlaczego we Francji przykłada się dużą wagę do usług badawczo-rozwojowych?

_________________________________________________________________________________________________________

  1. b) Czym są technopolie?

_________________________________________________________________________________________________________

Praca dla chętnych:

Opisz temat: „Moda we Francji", możesz skorzystać z materiału umieszczonego w podręczniku str. 112-113

Zdjęcie prac proszę przesłać na Messenger lub adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

8 kwietnia 2020 r.

Temat: Energetyka w Europie

Dowiesz się, jakie istnieją źródła energii, co to są źródła odnawialne i nieodnawialne

Materiały do zajęć:

https://geografia.na6.pl/energetyka

https://geografia.na6.pl/zrodla-energii

Praca domowa

Zadanie 3 str. 119 - podręcznik

Zdjęcie pracy proszę przesłać na Messenger lub adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Możliwość pracy na stronie www.quizlet.com

Link dołączenia do klasy

https://quizlet.com/join/CBX53ctu3


Kl. VI d
16 marca 2020 r.
Temat: Projekt - światowe miasta: Paryż i Londyn
Wykonaj projekt, termin realizacji do 10 kwietnia 2020 r.
1. Wybierz jedno z miast Paryż lub Londyn.
2. Wykonaj ręcznie projekt (technika wykonania dowolna)
3. Może to być projekt przestrzenny np. Wieża Eiffla, Big Ben, Luwr itp.
30 marca 2020 r.
Temat: Moda we Francji, rolnictwo Danii i Węgier
Opisz temat „Moda we Francji", możesz skorzystać z materiału umieszczonego w podręczniku str. 112-113
Zdjęcie pracy proszę przesłać na Messenger lub adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Link do zadania (wpisz imię i nazwisko): https://wordwall.net/play/977/596/348

Kl. VI c
23 marca 2020 r.
Temat: Projekt - światowe miasta: Paryż i Londyn
Wykonaj projekt, termin realizacji do 10 kwietnia 2020 r.
1. Wybierz jedno z miast Paryż lub Londyn.
2. Wykonaj ręcznie projekt (technika wykonania dowolna)
3. Może to być projekt przestrzenny np. Wieża Eiffla, Big Ben, Luwr itp.
6 kwietnia 2020 r.
Temat: Moda we Francji, rolnictwo Danii i Węgier
Opisz temat "Moda we Francji", możesz skorzystać z materiału umieszczonego w podręczniku str. 112-113
Zdjęcie pracy proszę przesłać na Messenger lub adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Link do zadania (wpisz imię i nazwisko): https://wordwall.net/play/977/596/348

Język niemiecki

1. Trenujemy słownictwo związane z garderobą oraz czasowniki modalne- kӧnnen, mӧgen, müssen, dürfen, sollen, wollen
2. Utrwalamy odmianę czasowników regularnych- schemat końcówek

Klasy 5 i 6 korzystają ze strony www. szlifuj swój niemiecki , tam wybiera się stronę startową a na niej listę zagadnień, potem interesujące nas zagadnienie np. czasowniki modalne, odmiana czasowników regularnych czy inne i tam są dostępne ćwiczenia, każde wykonane ćwiczenie zapisujemy w zeszycie.
Klasa VI a/ VIb

.

Język niemiecki

Klasa VI a/ VIb

Materiał na okres od 30.03.2020 do 8.04.2020
Drodzy uczniowie, proszę abyście zapisywali temat lekcji w zeszycie, i wykonali zadania według zamieszczonych tutaj wskazówek.
30.03.2020

Temat: Im Kleidergeschӓft./ W sklepie odzieżowym

1. Zapoznajcie się z dialogiem. Proszę, przepiszcie go do zeszytu.

- Guten Tag. Wie kann ich dir helfen?
- Guten Tag. Ich brauche ein Kleid. Es soll elegant sein.
- Welche Farbe mӧchtest du haben?
- Ich mӧchte ein Kleid in Rot.
- Lang oder kurz?
- Am besten kurz.
- Es tut mir Leid. Wir haben kein kurzes Kleid in Rot. Aber wie gefӓllt dir das Kleid in Blau?
- Oh. Es gefӓllt mir. Ich finde es sehr interessant. Kann ich es anpobieren?
- Aber natürlich. Links gibt es eine Umkleidekabine.

Nach 10 Minuten

- Das Kleid steht mir sehr gut. Es gefӓllt mir. Wie viel kostet es?
- Das Kleid kostet 57 Euro.
- Nicht so teuer. Ich nehme es.
- Bitte sehr. Du zahlst an der Kasse.
- Vielen Dank. Auf Wiedersehen.
- Auf Wiedersehen.

2. A teraz powtórzcie zwroty i wyrażenia występujące w dialogu i przepiszcie je:
- Wie kann ich dir helfen? Jak Ci mogę pomóc?
- Welche Farbe mӧchtest du haben? Jaki chciałbyś kolor?
- Es tut mir Leid Przykro mi
- Wie gefӓllt dir? Jak Ci się podoba
- Ich finde es sehr interessant Uważam, że jest ciekawa
- Kann ich es anpobieren? Czy mogę przymierzyć
- eine Umkleidekabine przebieralnia
3. Napiszcie w zeszycie swój własny dialog, wymieniając wytłuszczone zwroty na inne
np. takie:

- eine Jacke/ eine Hose/ einen Pullover
- sportlich/ locker/bequem
- in Grün/ in Schwarz/ in Braun
- kurz/ lang/ nicht so lang/ eng/ weit
- elegant/ sportlich/ locker
- ich finde es/sie/ihn schӧn/ modisch/ altmodisch
- sie/er/es ist zu kurz/ zu weit/ zu lang
- teuer/ billig/ preisgünstig(w dobrej cenie)
4. A teraz ćwiczcie wymowę czytając na głos przygotowany dialog

5. Pamiętajcie, że możecie skorzystać ze słownika w celu odnalezienia słowa, którego nie
znacie, ale nie korzystajcie z tłumacza!
6. Gotowe dialogi odeślijcie mi proszę w wiadomości prywatnej na messenger.
Otrzymacie za nie oceny!
Pamiętajcie, aby dołączyć do lasy 6ab na Quizlet.com i ćwiczyć słownictwo na przygotowanych tam dla Was zestawach.


1.04.2020
Temat. Ich kaufe mir eine Bluse. Zaimek osobowy w celowniku

Przed nami lekcja z gramatyki języka niemieckiego. W dialogu z poprzedniej lekcji wystąpiły takie sówka jak: mir/dir. Są one przykładem zaimka w celowniku i znaczą mnie/tobie.
A oto przykładowe zdania, w których występują te zaimki:
1. Die Jacke gefӓllt mir. Ich kaufe mir die Jacke.
2. Eva mӧchte einen Hund. Die Eltern kaufen ihr den Hund.
3. Mei Vater mag Schokolade. Wir schenken ihm eine Milchschokolade.
4. Sie ist krank. Die Oma gibt ihr einen Hustesaft

Pamiętamy, że celownik odpowiada na pytanie komu? czemu? - wem?
2. Ewa chciałaby psa. Rodzice kupią jej psa.
3. Mój tata lubi czekoladę. Podarujemy mu czekolade mleczną.
4. Ona jest chora. Babcia daje jej syrop na kaszel.

A tak wygląda odmiana zaimków osobowych w celowniku:
mianownik/Nominativ           celownik/Dativ
ich                                                      mir
du                                                       dir
er                                                       ihm
sie                                                      ihr
es                                                       ihm
wir                                                      uns
ihr                                                      euch
sie                                                      ihnen
Sie                                                      Ihnen

A teraz wykonajcie ćwiczenia, wykorzystując zaimek w celowniku.
1. Podane czasowniki wymagają użycia celownika. Np. Ja pomagam tobie./Ich helfe dir.
Dopasuj do nich ich znaczenie łącząc odpowiednio. Przepisz ćwiczenie do zeszytu
gefallen                      podarować
gratulieren                 pomagać
passen                        gratulować
helfen                         dawać
schenken                    pasować
geben                         pomagać        
2. Zastąp podkreślone rzeczowniki odpowiednim zaimkiem w celowniku tak, jak w przykładzie. Ćwiczenie zapisz do zeszytu.
1. Ich helfe Felix in Mathe.
   Ich helfe ihm in Mathe.     /Felix -er w celowniku ihm/
2. Der Opa kauft der Oma ein Buch.
   Der Opa kauft ............... ein Buch.
3. Das Kleid passt meiner Mutter nicht.
   Das Kleid passt .............. nicht.
4. Der Freund schickt Monika und Thomas eine E-Mail.
     Der Freund schickt .................... eine E-Mail.
5. Die Eltern gratulieren dem Kind zum Geburtstag.
   Die Eltern gratulieren ............. zum Geburtstag.
6. Ihr esst gern Tomatensuppe zu Mittag.
   Schmeckt ................ Tomatensuppe gut?
7. Wir brauchen Hilfe in der Küche.
     Hilfs du ...............?
8. Frau Müller, wie kann ich................... helfen?
Teraz pozostaje tylko nauczyć się zaimków na pamięć. Możecie je poćwiczyć
na quizlet.com w klasie 6ab i otrzymać dobre oceny.

8.04.2020
Temat: Ostern/ Wielkanoc
W ramach lekcji śwątecznej zapisujemy w zeszycie słówka związane ze Świętami Wielkiej Nocy:
1. das Ostern- Wielkanoc
2. der Osterhase- zajączek wielkanocny
3. das Osterei, die Ostereier- pisanka/ jajko wielkanocne
4.der Frühling- wiosna
5. die Eier bemalen- malować jajka
6. die Eier im Garten verstecken- chować jajka w ogrodzie
7. der Ostersonntag- niedziela wielkanocna
8. der Karfreitag- Wielki Piątek
9. der Gründonnerstag- Wielki czwartek
10. das Kӧrbchen- koszyczek
11. frohe Ostern- wesołych świąt
Trenujecie słownictwo i wykonujecie ćwiczenia udostępnione dla Was na platformie Quizlet.com, dołączacie tam do klasy 6ab!
Wykonajcie proszę na ocenę kartkę świąteczną z życzeniami w języku niemieckim. Proszę, żeby to były krótkie proste życzenia, które będzie Wam łatwo zapamiętać. Zdjęcie kartki wysyłamy w wiadomości prywatnej na messenger.

W razie pytań proszę się kontaktować poprzez messenger lub adres mailowy.

Technika


1. Ruch pieszych, ruch rowerzystów
2. Manewry na drodze- włączanie do ruchu, zmiana pasa ruchu, zmiana kierunku jazdy, omijanie, wymijanie, wyprzedzanie
Uczniowie rozwiązują testy znajdujące się w zasobach tej strony. Zapisują numer testu i wynik w zeszycie.
Kontakt z nauczycielem pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Klasa 6a/b
1.04.2020
Temat: Materiały kompozytowe
Co to są kompozyty, jaki jest skład materiałów kompozytowych, jakie posiadają cechy i
właściwości, w jakich dziedzinach życia wykorzystuje się materiały kompozytowe i co jest z
nich produkowane
Uczniowie korzystają z podręcznika do techniki, wykonują w zeszycie notatkę na temat
kompozytów według następujących punktów:
1. Co to jest kompozyt i otrzymwanie kompozytów
2. Rodzaje i właściwości
3. Zastosowanie (np. przemysł motoryzacyjny, lotnictwo, sport, szkutnictwo)
4. Narzędzia do obróbki kompozytów (są to narzędzia do obróbki innych materiałów)
5. Konserwacja (woda i detergenty)

8.04.2020
Temat: Dekoracje wiosenne i świąteczne.
Uczniowie korzystając z dostępnych stron www wykonują dowolną techniką i z dowolnych
materiałów dekorację/ozdobę świąteczną lub o tematyce wiosennej.
Zdjęcie prac należy przesłać na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 10.04.2020r

Informatyka
Temat: O tworzeniu grafik z wykorzystaniem warstw.
Proszę wejść na stronę:
http://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Informatyka-lubie-to[SP][kl_6][pr_2019]/?_ga=2.92706777.533062518.1584647038-64533412.1574998412
Znajduje się tutaj nasz podręcznik do informatyki w wersji elektronicznej. Proszę przejść do części
4.1. Tort ma warstwy i cebula ma warstwy. O tworzeniu grafik z wykorzystaniem warstw.
Proszę zapoznać się z tym tematem i spróbować wykonać rysunek słonecznika z użyciem warstw (patrz Rys.10 na stronie 105). Wystarczy wykonywać po kolei polecenia podczas czytania tematu.
Na stronie youtube.com znajdują się filmiki, które pomogą w zapoznaniu się z programem, np.
https://www.youtube.com/watch?v=QkFpfk8hgzA

Informacja dla Rodziców:
• w razie pytań proszę pisać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
• od następnego tygodnia zacznę zadawać prace domowe na ocenę, dlatego będę Państwa prosiła o przesyłanie tych prac na mojego maila;
• proszę Państwa o pomoc w pobraniu i zainstalowaniu programu GIMP 2.8.16; link do strony:
https://gimp.en.uptodown.com/windows/download/335205

Klasa VIA, VIB, VIC, VID:
Data: 30.03.2020 – 01.04.2020
Temat: O tworzeniu grafik z wykorzystaniem warstw - ćwiczenia
Proszę utworzyć w programie GIMP grafikę przedstawiającą zapis twojego imienia. Obraz powinien mieć układ poziomy. Każdą z liter wykonaj na oddzielnej warstwie innym rodzajem pędzla. Pracę zapisz jako plik xcf o nazwie moje_imię.
Proszę o przesłanie pracy na mojego maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Czas wykonania: tydzień. Praca będzie oceniona, dlatego proszę o staranność wykonania.
Możecie korzystać z elektronicznej wersji podręcznika

Plastyka
Obejrzyj instrujcję i wykonaj witraż
http://www.twojediy.pl/witraz-motyl/
Odwiedź wybrane przez siebie muzeum online; szukaj np. tu:
https://www.radiozet.pl/Podroze/Wirtualne-zwiedzanie.-10-muzeow-ktore-warto-zwiedzic-online
Kl. VI B 27.03.2020, KL.VIA 31.03.2020
Temat: Perspektywa umowna – nowoczesne eksperymenty
-przeczytaj temat ze str. 34 w podręczniku
- wykonaj ćw. 3 ze str. 35 lub dowolną pracę, w której zastosujesz wybraną przez siebie perspektywę

KLASA VIA

07.04.2020 Świat z mojej perspektywy

  • przeczytaj wskazówki na str. 27 w podręczniku, a następnie wykonaj opisane ćwiczenie

Rodzice i uczniowie mogą kontaktować się lub przesyłać prace na podany adres e-mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

KLASA VIB

03.04.2020 Świat z mojej perspektywy

  • przeczytaj wskazówki na str. 27 w podręczniku, a następnie wykonaj opisane ćwiczenie

Rodzice i uczniowie mogą kontaktować się lub przesyłać prace na podany adres e-mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Muzyka

W ramach krótkiego powtórzenia z muzyki, proszę o uzupełnienie karty pracy, następnie odesłanie jej na podany adres emeilowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 27.03.2020r.

Mam nadzieję, że przygotowane ćwiczenia wykonacie z przyjemnością.

Pozdrawiam.
Kurzydlak Emilia.

Karta pracy

Mistrz i uczeń

1. Wykreśl z diagramu 9 nazw instrumentów muzycznych. Pozostałe litery utworzą rozwiązanie. Wyjaśnij znaczenie otrzymanego wyrazu.

F

O

R

T

E

P

I

A

N

W

I

S

K

R

Z

Y

P

C

E

R

F

L

E

T

T

F

A

G

O

T

H

A

R

F

A

U

O

B

Ó

J

O

K

O

N

T

R

A

B

A

S

T

U

B

A

Z

B

Ę

B

E

N

Hasło: _________________________ – ____________________________

2. W wyznaczone miejsca wpisz odpowiednie wyrazy. (salony, meloman, wirtuozem)

  • Wyrazem „_________________________” określamy miłośnika muzyki.

  • _________________________ muzyczne to popularne w XIX wieku miejsca spotkań artystów i miłośników sztuki.

  • _________________________ nazywamy wybitnie utalentowanego muzyka, biegłego w grze na instrumencie lub w śpiewie.

3. Odszukaj w internecie i dostępnych książkach informacje o wirtuozach żyjących w XX wieku. Zapisz ich nazwiska oraz nazwy instrumentów, na których grali.

4. Określ, w jakich dziedzinach muzyki osiągnęły mistrzostwo przedstawione osoby. Następnie połącz imiona i nazwiska wirtuozów z odpowiednimi wyrazami.

Fryderyk Chopin • • skrzypce • • Karol Lipiński

Niccolo Paganini • • fortepian • • Enrico Caruso

Franciszek Liszt • • śpiew • • Marcelina Sembrich-Kochańska

Klasy VI – 30.03-03.04.2020r.

Temat lekcji: O muzyce barokowej raz jeszcze.

            Powracając do zagadnienia, jakie omawialiśmy kilka tematów wcześniej, chciałabym uzupełnić informacje dotyczące epoki baroku. Mam nadzieję, że wszyscy sporządziliście notatkę dotyczącą twórczości Jana Sebastiana Bacha, jednak w celu uzupełnienia informacji dotyczącej tej epoki, bardzo proszę o napisanie lub wydrukowanie i wklejenie do zesztu z muzyki, krótkiej notatki zawierającej podstawowe informacje dotyczące baroku. Liczę na to, że informacje te zostaną zapamiętane, a ćwiczenie końcowe zostanie uzupełnione bezbłędnie. ( Notatka do przepisania lub wydrukowania znajduje się poniżej)

            Barok trwał od końca XVI w. do połowy XVIII w. Kompozytorzy kontynuowali polifoniczną chóralną muzykę instrumentalną w takich formach, jak: fuga, suita, sonata, koncert, solowy i concerto grosso. Wokalno – instrumentalne formy, takie jak: msza, opera, oratorium i kantata, które dały wspólne podłoże dla późniejszego rozkwitu opery. Utwory cechowało zamiłowanie do przepychu, mocnych efektów i kontrastów. Kompozytorzy chętnie stosowali kontrasty dynamiczne, chociażby następujące bezpośrednio po sobie forte i piano, co stwarzało efekty echa. Nowością stały się utwory na solowy głos lub instrument z towarzyszeniem basso continuo, czyli basowej linii melodycznej. Do czołowych kompozytorów tejże epoki należą: Jan Sebastian Bach, Georg Friedrich Hăndel, Antonio Vivaldi.
Ćwiczenie potwierdzające zrozumienie treści programowych lekcji.
(Do przepisania lub wydrukowania i wklejenia do zesztu z muzyki)

  1. Uzupełnij informacje na temat baroku w muzyce.

Epoka baroku trwała od końca............wieku do połowy...............wieku. Główni przedstawiciele tego okresu to:...............................................................................................................Kompozytorzy w baroku rozwijali takie formy muzyczne, jak:...................................................................................................................................

  1. Przeczytaj zdania. Literą P zaznacz zdanie prawdziwe, a literą F zdanie fałszywe.

*Epoka baroku nastąpiła po epoce średniowiecza.

*W epoce baroku kompozytorzy kontynuowali polifoniczną chóralną muzykę renesansu oraz rozwijali muzykę instrumentalną.

*Kantata to utwór wokalno-instrumentalny, któy ukształtował się w epoce baroku.

  1. Na podstawie treści z podręcznika i tekstu piosenki „Jan Sebastian Bach” wskaż te miasta, z którymi kompozytor był związany. Podkreśl właściwe nazwy:

Berlin           Praga       Eisenach       Lipsk           Hamburg       Drezno         Salzburg

           

            Życzę owocnej pracy. W razie pytań proszę o kontakt Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

            Do końca tygodnia czekam na zaległe karty pracy, które oczywiście podlegają ocenie. Karty  pracy proszę podpisać i podać klasę. Każdy uczeń otrzyma informację zwrotną dotyczącą  swojej pracy. Karty pracy proszę przesyłać na podany adres e - mailowy lub poprzez   media społecznościowe.

            Pozdrawiam.

            Kurzydlak Emilia.

6.04-8.04.2020r.

Kochani! Na początek bardzo dziękuję za udaną współpracę. Cieszę się, że notatki pobieracie i uzupełniacie systematycznie w zeszytach. Karty pracy prawie wszystkie zostały wypełnione bardzo dobrze i wysłane na podany adres e-mailowy. Przypominam, (dla tych, którzy jeszcze nie odesłali kart pracy), iż adres e - mailowy uległ zmianie, tj. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wszystkie pytania oraz karty pracy od 6.04.2020r. proszę kierować pod wskazany adres.

Pozdrawiam.

Kurzydlak Emilia

Temat lekcji: Koncert na jeden instrument lub wiele instrumentów.

            Pod tematem lekcji proszę zapisać lub wydrukować i wkleić do zeszytu poniższą notatkę.

            Koncert to nie tylko impreza muzyczna, ale także często spotykany rodzaj utworu muzycznego. Nazwa pochodzi od słowa concertare, co oznacza współzawodniczyć. Głównym zamysłem koncertu jest właśnie współzawodnictwo między wykonawcami. Najczęściej spotykamy 2 rodzaje koncertów:

  • concerto grasso – kiedy mała grupa muzyków współzawodniczy z większym zespołem;
  • koncert solowy – kiedy instrument solowy współzawodniczy z orkiestrą.

            Concerto grasso, czyli koncert wielki pochodziz tych samych czasów co sonata barokowa. Jest to kilkuczęściowy utwór instrumentalny na zespół, który tworzą:

  • concertino
  • ripieni

Jeśli gra jednocześnie grupa concertino i ripieni, mówimy, że grają tutti – czyli wszyscy.

           

            Koncert solowy stał się popularny już w czasach Bacha. Instrument solowy, to najczęściej: skrzypce, obój, flet, trąbka, współzawodniczy w grze z zespołem, złożonym zwykle z instrumentów smyczkowych i basso continuo,czyli instrumentu basowego i klawesynku lub organów.

           



WYCHOWANIE FIZYCZNE 
KLASA VI (grupa dziewcząt)
23.03.,24.03.,26.03.
Zestaw ćwiczeń ogólnorozwojowych.
Ćwiczenia kształtujące różne partie mięśni.

Drodzy uczniowie! W sytuacji,gdy nie możemy uczęszczać do szkoły i spotykać się na zajęciach wychowania fizycznego,mam dla Was propozycję internetowych lekcji wychowania fizycznego, przygotowanych przez RMF 4RT GLADIATORS pt."Domowe lekcje WF". Są to ćwiczenia ,które bez problemu możecie wykonać w domu.Zarówno rozgrzewka,ćwiczenia,jak i rozciąganie kończące zajęcia są dostosowane do Waszych możliwości. Podczas zajęć trener wyjaśni Wam istotę treningu,przeprowadzi rozgrzewkę i przejdzie do szeregu ćwiczeń, które mają być przede wszystkim rozrywką i oderwaniem od codziennej rutyny.Każdy bez problemu poradzi sobie z tą lekcją wychowania fizycznego.
Internetowe lekcje WF przeprowadzane będą w poniedziałki, środy, i piątki o godzinie 16 -tej.
Podaję link https://youtu.be/8MIm0r9_Y0A
Gdyby ta forma Wam nie odpowiadała, zachęcam do korzystania z innego rodzaju ćwiczeń np.Lekcje WF w domu.Zagraj i ćwicz.
Podaję link https://damianrudnik.com/lekcja-wf-w-domu-zagraj-i-cwicz-podstawowka-i-liceum/
Serdecznie Was pozdrawiam, zachęcam do aktywności fizycznej i do systematycznego korzystania z zaproponowanych form zajęć.
W razie pytań podaję e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wychowanie fizyczne klasa VI AB (grupa dziewcząt)
30.03.,31.03.,2.04.
Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej.
Wzmacnianie mięśni posturalnych.
Poznajemy prawidłowe zasady żywieniowe.
Witam Was serdecznie !
Oto zestaw ćwiczeń do wykonania na ten tydzień. Pamiętaj dostosuj strój do zajęć ruchowych wykonywanych w pomieszczeniu.
Zaproponowane ćwiczenia pomogą prawidłowo rozwijać się mięśniom i pozytywnie wpłyną na samopoczucie. Jeśli masz siłę zrób 3 serie , ale jak zrobisz jedną też będzie super! Proszę o skopiowanie linku i wklejenie do przeglądarki.
https://youtu.be/3tJrKb7vXuc
Przygotowałam dla Was również informacje z edukacji zdrowotnej.
Zapoznajcie się z ciekawymi materiałami, które dotyczą bardzo ważnego aspektu Waszego codziennego życia , a mianowicie...Zdrowia !!
Przesyłam Wam prezentację dotyczącą zbilansowanej diety czyli- talerz zdrowia-skuteczne narzędzie, aby Twoje ciało dobrze się miało !!
Zapoznajcie się ze slajdami , a w następnym tygodniu otrzymacie zadanie do wykonania na podstawie tej prezentacji. https://docplayer.pl/16669328-Talerz-zdrowia-skuteczne.html
Życzę powodzenia i zachęcam do systematycznych ćwiczeń.
W razie pytań, podaję numer telefonu 660-518-507 i e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

KLASA VI (GRUPA DZIEWCZĄT)
30.03.2020 Temat: Zestaw ćwiczeń ogólnorozwojowych.
Wykonajcie 10-minutową rozgrzewkę, następnie wykonajcie 5 dowolnych ćwiczeń po 10 powtórzeń z tabelki: https://tiny.pl/t3n3q
31.03.2020 Temat: Doskonalimy przyjęcia i podania piłki sposobem oburącz górnym i dolnym.
Wykonajcie 10- minutową rozgrzewkę (5min ćwiczenia w truchcie + 5min ćwiczenia rozciągające) a następnie wykonajcie ćwiczenia z filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=AN-K9glW3hA
02.04.2020 Temat: Edukacja zdrowotna – Poznajemy przyczyny otyłości człowieka.
Proszę o napisanie krótkiej pracy na dany temat i przesłania jej na Messenger lub na maila do dnia 10.04.2020.
W razie pytań podaję maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pozdrawiam
Bartłomiej Skowron
KLASA VI (GRUPA CHŁOPCÓW)
31.03.2020 Temat: Sprawdzamy swoje umiejętności piłkarskie.
Na początek wykonajcie 10-minutową rozgrzewkę następnie proszę Was o wybranie sobie 5 ćwiczeń z piłką i 5 ćwiczeń motorycznych (jeżeli ktoś nie posiada piłki proszę wykonać wszystkie ćwiczenia motoryczne) i ćwiczenie ich przez ok 30min.
Link do ćwiczeń: https://coerver.pl/wp-content/uploads/2020/03/COERVER-Home-Booklet.pdf
01.04.2020 Temat: Ćwiczenia wzmacniające różne partie mięśni.
Wykonajcie 10-minutową rozgrzewkę, następnie wykonajcie 5 dowolnych ćwiczeń po 10 powtórzeń z tabelki: https://tiny.pl/t3n3q
03.04.2020 Temat: Edukacja zdrowotna –Poznajemy przyczyny otyłości człowieka.
Proszę o napisanie krótkiej pracy na dany temat i przesłania jej na Messenger lub na maila do dnia 10.04.2020.
W razie pytań podaję maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pozdrawiam
Bartłomiej Skowron

Religia
Temat z dn 26.03 Grób Pański-myśleli,że to już koniec.
Zapoznaj się z treścia tekstu bibl.Mk15,42-47(podręcznik) Wykonaj 2 dowolne ćwiczenia z ćwiczeniówki
W przypadku pytań podaje mój tel.502430817
KL.VIa
Temat z dn.30.03Wielki Piątek.Obejrzyj prezentacje(link na dole)Na jej podstawie napisz w zeszycie w punktach, jak wygląda liturgia Wielkiego Piątkuhttps://youtu.be/nNvYS305l5g
Temat z dn.2.04 Jezus nas kocha.Jeżeli chcesz zilustruj w zeszycie wybraną stację Drogi Krzyżowej.W przypadku pytań proszę o kontakt tel.502430817lub mejlowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

KL.VIb
Temat z dn.31.03.Wielki Piątek.Obejrzyj prezentacje(link na dole)Na jej podstawie napisz w zeszycie w punktach, jak wygląda liturgia Wielkiego Piątkuhttps://youtu.be/nNvYS305l5g
Temat z dn.2.04.Jezus nas kocha.Jeżeli chcesz zilustruj w zeszycie wybraną stację Drogi Krzyżowej.W przypadku pytań proszę o kontakt tel.502430817lub mejlowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Gimnastyka korekcyjna VI C
Proszę o wykonanie ćwiczeń z filmiku które są dostępne pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=4COmxaiszd0
Gdybyś miała problem z wykonaniem jakiegoś ćwiczenia to pomiń, a jak wrócimy do szkoły to przećwiczymy je wspólnie.

31.03.2020 Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe.
Proszę o wykonanie ćwiczeń z filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=eiHGj8Tuo-I
Gdybyś miała problem z wykonaniem jakiegoś ćwiczenia to je pomiń, a jak wrócimy do szkoły to przećwiczymy je wspólnie.
W razie pytań podaję maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Rewalidacja 
Klasa VI c
26.03 i 27.03
Zachęcam Cię do czytania aktualnej lektury z języka polskiego.
W razie problemów czy pytań proszę o kontakt telefoniczny 798 851 871 lub na e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Klasa VI d
Drogi Rodzicu/Uczniu propozycja aktywności VI d
1.Głośne czytanie zadanej lektury z języka polskiego
2.Ćwiczenie umiejętności starannego pisania w liniach dowolnego tekstu 4 zdaniowego.
3.Praca z programem mat zoo.pl

31.03.2020 i 03.04.2020 (zagadnienia na 2 godziny )
Zadania rewalidacyjne na ten tydzień, niech dziecko:
1. Pościele samodzielnie łóżko.
2. Przygotuje samodzielnie kanapkę na drugie śniadanie.
3. Pozmywa naczynia.
4. Przyszyje samodzielnie 4 guziki ( materiał, igła, nici ,guziki).
Kontakt Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Klasa VI e 25.03.2020
Bardzo proszę o czytanie aktualnej lektury z języka polskiego.

31.03.2020 i 01.04.2020 - 2 godziny zajęć
Zachęcam Cię do dalszego czytania lektury,, Hobbit, czyli tam i z powrotem" Tolkiena.
Możesz odsłuchiwać ją na audiobooku lub przeczytać fragmenty w podręczniku do języka polskiego w kl. VI. Pod tekstem w podręczniku masz dużo pytań do tej lektury, więc spróbuj odpowiedzieć na te, na które potrafisz. Możesz też obejrzeć film na kanale You Toube o tym tytule.
Pozdrawiam. Gdybyś miał jakieś pytania to pisz na mojego maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub dzwoń na nr telefonu 798 851 87




ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE - GRUPA UCZNIÓW Z KLASY VIA - 24.03.
Witam Was serdecznie!
Przygotowałam dla Was ćwiczenia,które musicie przepisać do zeszytu i uzupełnić.Przypominam o dokładnym i prawidłowym pisaniu liter oraz trzymaniu się liniatury .
Ćwiczenie 1
Uzupełnij poniższe wyrażenia podanymi wyrazami.
wyrazy: drogowy,przydrożna, dróżka,podróżna
............ kapliczka znak ..............
leśna ............... torba .............

Ćwiczenie 2
Uzupełnij zdania wyrazami z poprzedniego ćwiczenia.Przepisz całe zdania do zeszytu. Pamiętaj o wielkiej literze na początku zdania i kropce na jego końcu.
Na wystawie stała ...........................
.......................... prowadziła do ukrytego szałasu.
........................... informował o przejściu dla pieszych.
Niedaleko wsi stała stara,.....................................
Zachęcam Was do głośnego czytania. Postarajcie się codziennie przez 5 minut czytać głośno fragment tekstu z ulubionej książki.
POWODZENIA!
W razie pytań- podaję numer telefonu 660-518-507 oraz e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne -grupa uczniów z klasy VI AB - 31.03
Przygotowałam dla Was ćwiczenia,które musicie przepisać do zeszytu i uzupełnić.Przypominam o dokładnym i prawidłowym pisaniu liter oraz trzymaniu się liniatury.Przypomnijcie sobie również "Rady Kaligrafusa",które poznaliście na wcześniejszych zajęciach.
Ćwiczenie 1
Do słów wyjaśniających pisownię dopisz wyrazy z " ó"
wóz ,bo wozy
...., bo worek
.....,bo stroje
.....,bo chłodno
.....,bo koza
.....,bo progi
.....,bo wracać
.....,bo sześć
......,bo zbierać
Ćwiczenie 2
Uzupełnij brakujące litery w podanych wyrazach:
m...cha, og...rek,wr..bel,rach...nek,kr..l, c...rka , ...lica, s..jka, p..źno, b...dynek, ch..r, ...cho, m...zyka, wkr..tce, tch..rz, r..ża, r..g.
Przepisz wyrazy do zeszytu.
Ćwiczenie 3
Od podanych rzeczowników utwórz nowe,tak aby kończyły się na - ówka:
koszyk - .......
klasa -..........
złoty - .........
dach -...........
poczta - .........
kartka-..........
Utwórz z nimi zdania i zapisz w zeszycie.
Zachęcam Was również do głośnego czytania. Postarajcie się codziennie czytać głośno przez 5 minut fragment ulubionej książki.
Powodzenia! W razie pytań przesyłam numer telefonu 660-518-507 i e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

7.04.
Ćwiczenie
Gramy w anagramy.
Ktoś poprzestawiał litery w nazwach emocji i uczuć.Postaraj się je uporządkować.
1. ĆRODAŚ - ............
2. OZROWANIEZCAR - ...................
3. UAGL - ........
4. AZDRDA - ............
5. SDYWT- ........
6. IWIZDENIZE
7. KĘL - .....
8. ALŻ - ......
9. ŁOŚZĆ - .......
10. EIUFARO - ..........
11. STKMEU - ...........
12. KŁOOTANIEZAP -..........................
13. ZDAŚRZOĆ - ......................
14. TEKCSYAJCA -..............
15. ŚCWIOŚĆEKŁ - ..........................
16. SRATCH - .......................
17.STWRĘT - ..............
18. NIEREPRZEŻA - ............
19. KÓJOPS- ..........
20.MUDA - ...........
Odgadnij i zapisz poprawnie w zeszycie. Pracę prześlij w przeciągu 7 dni na adres : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
 Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt!
 


Nauczyciel Magdalena Rudek

Przedmiot matematyka

Klasa VIa

PLAN PRACY ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z MATEMATYKI KL.VIa

Data

Temat

03.04.2020

Działania na liczbach dodatnich i ujemnych.

Proszę o wykonanie przykładów ze strony

www.szaloneliczby.pl/dzialania-na-liczbach-ujemnych/

oraz www.szaloneliczby.pl/dzialania-na-liczbach-ujemnych-puzzle/.

W razie wątpliwości i pytań proszę o wiadomość.

17.04.2020

Wyrażenia algebraiczne- obliczanie wartości.

Proszę o wykonanie przykładów ze strony

www.matzoo.pl/klasa6/wartosci-liczbowe-wyrazen-algebraicznych_37_365

oraz www.matzoo.pl/klasa6/wartosci-liczbowe-wyrazen-algebraicznych-zestaw-2_37_367.

W razie wątpliwości i pytań proszę o wiadomość.

PLAN PRACY KOŁA MATEMATYCZNEGO KL.VIa

Data

Temat

03.04.2020

Zagadki zapalczane .

Proszę zajrzeć na stronę www.matzoo.pl., przejść do zakładki z łamigłówki, a następnie zapałki. Proszę rozwiązać trzy pierwsze poziomy.

17.04.2020

Rozwiązujemy sudoku.

Proszę zajrzeć na stronę www.matzoo.pl., przejść do zakładki z łamigłówki, a następnie sudoku. Proszę rozwiązać trzy pierwsze poziomy.


 

Koło matematyczne - klasa VIb
07.04.2020

Temat: Liczby dodatnie i ujemne – zadania.

Postaraj się wykonać zadania o podwyższonym stopniu trudności oznaczone w podręczniku do matematyki kl. 6 jako „Zadanie z kaktusem”
• 1str. 171
• 7str. 174
oraz zagadkę ze strony 171 i 174.
Rozwiązania z uzasadnieniem prześlij na wskazany wcześniej adres e-mail.

Zajęcia wyrównawcze j. angielski kl VI a (p.A. Tręda)
1. Piątek, 27.03 2020 - Temat: Czas Present Perfect. Zdania twierdzące, pytania.
2. Piątek, 10.04.2020 -Temat: Czas Present Perfect. Przeczenia.


Infolinia dla dzieci

telefon zaufania logo