PEDAGOG SPECJALNY
mgr Iwona Tkaczyk
godziny pracy: Pedagog specjalny codziennie pełni dyżur w sali nr 10
dzień tygodnia | godzina | |
---|---|---|
12:45 - 13:45 13:45 - 14:15 |
||
12:45 - 13:45 |
||
12:00 - 13:30 |
||
13:40 - 14:10 |
||
Do zadań pedagoga specjalnego należy:
- Prowadzenie badań i działań diagnostycznych w związku z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia: mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów, przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola i szkoły,
- Rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,
- Określanie niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia;
- W oparciu o treść orzeczeń, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów, współopracowanie i nadzorowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, dokonanie wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia;
- Prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami i ze specjalistami, pracy wychowawczej z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społeczny,
- Udzielanie pomocy nauczycielom oraz specjalistom prowadzącym zajęcia edukacyjne i zajęcia określone w programie, w doborze form i metod pracy z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym, dostosowując do potrzeb edukacyjnych i możliwości percepcyjnych dzieci niepełnosprawnych /w zależności od rodzaju i stopnia niepełnosprawności,
- Współredagowanie opinii o uczniach do specjalistycznych poradni lub innych instytucji,
- Utrzymywanie kontaktu z PPP, pedagogiem szkolnym i innymi instytucjami wspierającymi ucznia oraz rodzica,
- Prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania dzieci niepełnosprawnych określonymi przepisami(dziennik, tabele postępów, notatki z obserwacji, zeszyt korespondencji z rodzicami, pomoce do pracy) oraz teczki dzieci, z którymi odbywa zajęcia indywidualne,
- Praca na rzecz coraz pełniejszego wprowadzania dzieci niepełnosprawnych w życie szkoły, np. umożliwienie zaprezentowanie ich umiejętności i uczestniczenie we wspólnych zabawach, apelach,
- Przekazywanie na bieżąco informacji rodzicom, nauczycielom oraz innym specjalistom o trudnościach i osiągnięciach uczniów,
- Utrzymywanie stałego kontaktu z rodzicami,
- Uczestniczenie w zebraniach i konsultacjach,
- Przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji szkoleń z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.